Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oseriöst Manpower!


nisse123

Rekommendera Poster

Manpower går ut med rekryteringsannonser där man påstår sig ha flera lediga jobb hos kunder. Efter kontakt med Manpowers rekryterare visar det sig att det varken finns lediga jobb eller kunder. Syfte visade sig vara att bygga upp en rekryterings bank. Manpower försöker genom oseriös annonsering förespegla marknaden att man har fler kunder än vad man faktiskt har. Man lurar desutom de sökande.

 

OSERIÖST MANPOWER!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, detta gäller också många "jobbsökarsajter" på internet också. De påstår att de har tusentals lediga arbeten att söka bland, men efter att ha registrerat sig, visar det sig oftast att resultatet är lika med noll minus noll.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag vet inte om jag riktigt skall hålla med! Lite nu som då så får jag erbjudanden från en massa olika företag som såväl förmedlar som själva anställer.

 

Det kanske beror lite på vad man har för bakgrund, kompetens och var behovet råkar finnas...

 

Idag finns det nämligen en uppsjö av unga och nyutexaminerade MCP:s som inte har arbetslivserfarenhet. Att finna en CNE med några års erfarenhet däremot är svårare, de går åt som smör i solsken.

 

Kanske där skon klämmer...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...