Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

filmproblem


Beckenbauer

Rekommendera Poster

Beckenbauer

När jag tittar på en divx-film kan jag stänga av mitt i filmen men inte dra regeln tilbaka till mitt i filmen utan den vill hela tiden starta om.Irriterande om man blir sömnig och vill fortsätta titta dagen därpå när man måste se allt från början.Finns det någon väg ut ur detta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

Det var ju en snygg spelare men den kunde inte öppna divx filen överhuvudtaget

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då känns det juh som det är nå't fel på filmfilen eller codecen - det spelar ingen roll vilken spelare man använder, mediaspelaren eller zoomplayer eller bsplayer osv - det enda som krävs är _rätt codec_ installerad.

 

För övrigt har jag inga problem att spola i divx-filmer, kolla Anticlimas på flowersfx.com exempelvis, funkar utmärkt :]

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

Divx-player alpha spelar upp den men tillåter inte spolning, övriga mediespelare spelar inte ens upp den utan ger felmedd."formatet stöds inte"(wmp)eller "corupt or missing decoder filters"zoompl.Vad bör jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera om divx-codecen? Koda om filen om den är 'halvtrasig'? (och släng ut den där divx-playan btw ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

Jasså??! (ser ut som en nolla)Var hittar jag divx codec? Koda om?? Hur då?

Och om jag slänger ut "playan" hur skall jag då kolla på divx:er

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

"kolla Anticlimas på flowersfx.com exempelvis, funkar utmärkt :]"

Den går ju inte ens att ladda ner:o?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

Varför funkar en film i divx player alpha och inte i någon annan spelare om det nu inte spelar nå´n roll vilken spelare man använder ?!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den går ju inte ens att ladda ner:o?

 

Det gör den för mig i alla fall? Går att streama .mov'en oxå om man vill ;p

 

Var hittar jag divx codec

 

http://www.divx.com såklart!

 

Koda om?? Hur då?

 

Ja du har väl tillverkat filen någon gång? Gör om, gör rätt ;p ...eller ber den som gjort det åt dig att göra om, göra rätt ;)

 

Varför funkar en film i divx player alpha och inte i någon annan spelare om det nu inte spelar nå´n roll vilken spelare man använder ?!

 

Fråga inte mig, fråga dom som gör 'playyan' - dom stoppar säkert in egen avspelningskod i den, vad vet jag? Buggig är den juh hursomhelst så den vill man väl inte använda...

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...