Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

modem anslutning i xp


sharpo!

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ansluter till internet med modem men blir efter en liten stund frånkopplad inget fel hos internetleverantören så vad är felet??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kopplar alltid av efter ca 2 min funkade fint under windows 98, inga dåliga ledningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta efter om just ditt modem är anpassat för XP. Detta ska i så fall stå klart och tydligt på förpackningen eller på tillverkarens hemsida. Det är nämligen få modem som är gjorda för XP eftersom det nu börjar bli lite gammalmodigt med modem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ska kolla detta men tycker att det låter märkligt, modem används väl trots allt fortfarande även av xp användare och modemet är relativt nytt..

 

men tackar för alla inlägg..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

..gammalmodigt med modem? Menar du att folk som har modemanslutning är gammalmodiga?

Det är snarare en fråga om bostadsort och ekonomiska möjligheterna som avgör om har modem eller inte.

 

Annamaria - som hatar modem men vill inte flytta/kan inte lägga en mindre förmögenhet på surfandet.

(nej, jag bor inte i ödemarken, har pendelavstånd till en av Sveriges största städer)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det markuslar menar är att MS valt att inte lägga så mycket resurser på drivrutinsutveckling för en försvinnande grupp, inte att modemanvändare är bakåtsträvande :)

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är snarare en fråga om bostadsort och ekonomiska möjligheterna

 

ekonomiska möjligheter? knappast, enbart geografiska skäl skulle jag vilja påstå...idag är TOC för fast anslutning inte högre än för 56k modem.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...