Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IIS server installation


ralf_t

Rekommendera Poster

Om jag vill installera en webserver med win2000 server och IIS, den ska ligga i DMZ i min brandvägg, och innanför har jag min Domän. Ska jag låta webservern vara med i domänen? den får ju inte kontakt med någon maskin på intranätet förutom den SQL databas jag ska ha där. Eller är det bättre att ha webservern i en workgroup??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkrast att ha den helt skild från ditt interna nät. Om nån skulle lyckas ta sig in i din server ska han inte kunna hoppa vidare till ditt interna nät.

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det såklart, men i brandväggen går det bara att ta sig igenom till en maskin med SQL på och det på en viss port, till den sql server sker det replikeringar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara har öppet så kommer servern aldrig komma åt DCn och kanske bli lite lessen. Enklast och säkrast är nog att ha den i en workgroup med egna konton som är annorlunda mot de i domänen.

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det finns inget bra svar på din fråga.

Behovet måste styra samt vilken teknik du har att tilgå.

 

Har du inga behov av att kunna verifiera användare som surfar in på dina sidor, så kan du ha som tidigare sagts i en workgrop.

 

I din bv kan du tillåta att den bara kör dc inlogningen.(beror på vilken bv du har)

 

Men bara för att du har den i dit DMZ så får man inte sluta köra dagliga updateringar på den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...