Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad ska man göra?


PatrikA

Rekommendera Poster

Vad ska man göra när man inte har någonting att göra på sin praktikplats?

Någon som har nåt förslag för att fördriva tiden, något kul flashspel, eller nåt klurigt knåp kanske.

Vadsomhelst för att få tiden att gå lite :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är BEROENDEFRAMKALLANDE! :)

 

Jepp, som tusan. ;) Jag brukar dock lyckas hålla mig därifrån :)

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man göra när man inte har någonting att göra på sin praktikplats?

 

Varför ber du inte istället om att få lite arbetsuppgifter?

 

Att bara sitta av tiden känns ganska meningslöst, va?

Eftersom din utbildning med stor säkerget bekostas av skattemedel, så slösar du med våra pengar.

Och om du betalar din utbildning själv så slösar du bort dina egna pengar, välj själv vilket som är värst...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj ajj, *skyddar sig från PPC* :)

 

Det är inte så att det alltid är så här.

Men just idag så är alla på kontoret ute och marknadsför sig och jag har gjort färdigt det jag fått till uppgift att göra.

 

På denna praktikplats har jag nästan alltid någonting att göra till skillnad från många andra, men en fördel är väl att jag är här i 11 veckor och hinner sätta mig in i företaget.

 

Eftersom din utbildning med stor säkerget bekostas av skattemedel, så slösar du med våra pengar.
Går en PU-utbildning på en privat privat skola (AB)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom din utbildning med stor säkerget bekostas av skattemedel, så slösar du med våra pengar.

 

Nämen oj, vad synd det är om dom stackars skattebetalarna som allltid glort rätt för sig och aldrig varit sjuk en dag i sitt liv och som minsann inte belastar samhället på något sätt.;)

 

[inlägget ändrat 2003-03-03 14:13:12 av SYS 64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen oj, vad synd det är om dom stackars skattebetalarna som allltid glort rätt för sig och aldrig varit sjuk en dag i sitt liv och som minsann inte belastar samhället på något sätt.

 

Skum kommentar. I vilken riktning är ironin riktad?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soory, jag tyckte PPC:s kommentar var lite kul om att Lorio genom att ha en praktikplats där det var lite att göra slösade på skattepengar. Inget illa ment.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Hitta på ett projekt själv, få papper på vad du gjorde och hur det tillförde värde för företaget.

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyckte PPC:s kommentar var lite kul

 

Kul o kul... ganska begränsat underhållningsvärde tycker jag.

 

Min poäng var att jag inte kan tycka synd om någon som sitter och har långtråkigt på jobbet. Särskilt om det nu var betalt med allmänna medel. Nu var det ju inte så, det var tydligen en privat skola. Hoppas att "Lorio" inte tog illa upp, det var inte menat som ett påhopp.

 

SYS 64738: Tycker du inte själv att det vore slöseri med skattepengar om någon bara satt av tiden på en utbildning, när det är kö till utbildningar och ont om praktikplatser?

 

Du har väl för övrigt ingen inblick i "skattebetalarnas" hälsotillstånd och ev sjukfrånvaro? Skall du ironisera får du ju gärna ha någon poäng...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng var att jag inte kan tycka synd om någon som sitter och har långtråkigt på jobbet.

Men snälla PPC!

Det var ju inte alls vad jag ville att någon skulle göra. Jag visste att jag inte skulle ha så mycket att göra idag och då kanske någon hade något tips på tidsfördriv tills mina arbetskamreter kommer hem.

 

när det är kö till utbildningar och ont om praktikplatser

Hehe, kö till min utbildning? Nja, vi blev inte full klass.

Ont om praktikplatser tror jag inte att det är eftersom det är massa företag som har mailat till vår skola och frågat efter praktikanter, det är så jag fick denna praktikplats som jag trivs bra med!

 

Dune gav ett bra tips så han får poäng.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja "Dunes" förslag var ju konstruktivt :)

 

Jag tycker "Glenns" förslag var bättre, så jag gav min poäng till honom istället.

 

Nä, nu har jag inte tid med eforum på en stund.

Min lön däremot betalas av skattemedel, så nu gav jag mig själv lite prestationsångest. He he...

 

Hörs o syns!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte menat att det skulle vara konstruktivt, det skrev jag aldrig som krav eller hur :)

Men Glenn får ett poäng han också!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min lön däremot betalas av skattemedel, så nu gav jag mig själv lite prestationsångest. He he...

 

Jaså, skattepengarna går till att hänga på eforum? ;)

Det var precis det jag menade.

Det låter lite larvigt och småaktigt att säga att det slösas skattepengar när det bara gäller småsaker. Det är en droppe i havet, slöseri med skattepengar är jätteprojekt som öresundsbron, jasplan, EU-anpassning, Gudrun Schymans deklarationsmygel m.m.

 

[inlägget ändrat 2003-03-03 20:36:30 av SYS 64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hänga på eforum

 

Ibland så får man väldigt bra hjälp också, t ex här:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=338595#338595

 

Och understundom kan man också hjälpa någon:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=356245

 

Helt klart ligger det i linje med min arbetsbeskrivning att "hänga" på t ex Technet, MS Knowledge base eller olika forum. "Öppet forum" och liknande är kanske lite mer tveksamt...

 

Var förresten på Technet-seminarie i Malmö häromdan, Server 2003, mobilitet/WLAN och säkerhet. Mycket intressant, jag kör Server 2003 på min server hemma i källaren och hittills är det bara superlativer!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...