Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ping träff ibland enbart


Hola

Rekommendera Poster

Jag har ett problem när jag försöker få kontakt med en polares dator. Jag sitter på Bostream han på Telia, vi kör bägge adsl och har en Dlink bredbandsrouter på respektive kant. Jag har fast ip-adress han har dynamisk. Han kan pinga mig, jag kan inte pinga honom. Jag kan pinga andra som har Telia adsl. Jag kan pinga honom om jag kör uppringt via modem, som då går via Telia. När jag kör trace hamnar jag på en annan, men alltids samma ipadress varje gång innan det blir time-out. Den adressen kan jag pinga ibland ibland inte.

Har någon något tips på vad det kan bero på eller hur man kan kringå det ?????? Det står helt still på uppslagsfronten just nu. Jag tycker det är helskumt, så har ni ett bra förslag är mycket tacksam.

 

/Ola

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan pinga mig, jag kan inte pinga honom

Egendomligt, eftersom en ping är ett paket i bägge riktningarna.

Hur är det med brandväggar på era burkar, ffa hans?

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst är det skumt. Ingen av oss kör någon brandvägg i form av software. Jag har en Dlink 713P och han har en Dlink 604. Inga filter i routrarna är påslagna. Så det borde vara raka rör. Jag kan se att min ping går ut på nätet och gör time-ot efter några hopp. Sista godkända hoppet visas dock två gånger. Kan man 'routa' sig förbi olika hopp i en trace ???

 

/ola

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...