Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad har hänt med min "ctrl+alt+del" ruta?


TiN2K-D

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag har fått ett mysko problem. Helt plötsligt har rutan som kommer upp när man trycker ctrl+alt+del förändras helt. Innan såg den ut som den "ska" gör i XP med flera "flärpar", typ Nätverket etc. (Har inte allt i huvudet) nu visar den enbart olika aktiviteter. Man kan stänga ner t.ex. en hemsida som är igång men man ser inte vilka *.exe filer som är igång. Jobbigt då jag vill ha "full koll" på vad som körs på min dator...

Finns 3 knappar där nere, "Avsluta aktivitet...", "Växla Till" och "Ny Aktivitet..." Inga mer knappar så man måste med andra ord stänga rutan med alt+F4. Mycket irriterande...

 

Är det någon inställning jag i "sömnen" ställt in eller vad? Någon som har någon ide?

 

Tack på förhand

Martin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej du , jag hadde samma problem som du . att det helt plötsligt försvan , dom där flikarna. efter några dagar att det hadde hänt satt en polare till mej och typ "idiotklickade" på rutan och vips så var det normalt igen !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan dubbelklicka ytan innanför en flik för att 'maximera' den fliken i task manager-fönstret. Främst använt för att dubbelklicka på performancedelen för å maximera cpu-mätaren över hela fönstret och sedan lägga fönstret i någon kant för å hela tiden se belastningen :)

 

Det enda du behöver göra för att återgå är att dubbelklicka på den gråa ytan förslagsvis till vänster om 'avsluta aktivitet...'...

 

.wey

[inlägget ändrat 2003-03-01 22:18:53 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelklicka bara på ramen, så är den som vanligt !

 

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...