Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jäkla reklam!


Magnum1

Rekommendera Poster

Är det bara jag som irriterar mig nåt vaninnigt på ad.se.doubleklick.net samt ad.mint.se??

De slöar ju ner sajterna nåt vansinnigt!

När man är inne på t.ex. expressens sajt så ska ju dessa jäkla annonsörer kontaktas å det går ju slöare än sniglar springer som 100 m!

Man kan inte heller trycka på avbryt för hela jäkla webbläsaren tycks hänga sig.

Nån mer än jag som retar sig på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All satans reklam på nätet kan verkligen driva en till vansinne. Jag testade att skriva följande i /etc/hosts (ja, jag kör Linux):

127.0.0.1 ads.netpool.net

127.0.0.1 ad.doubleclick.net

127.0.0.1 ad.se.doubleclick.net

 

Det dödade en del reklam, och allt annat verkade fungera, men rätt som det var dök det upp nån fulsajt, minns inte vilken, som helt enkelt inte accepterade att man blockerade reklamen på detta sätt. Elände.

 

Nåja, motsvarande trick kanske funkar i Windows också? Det finns ju en hosts-fil där också, men jag har inte testat att mickla med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Christian Gillinger

Jag tror Siemens mekade ihop ett program som rensade bort alla banners. Iofs var man då tvungen att köra via en Siemensproxy. Men det funkade rätt okej.

 

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Filen c:\windows\hosts kan innehålla följande små fina rader, så svälter vi ut reklammånglarjävlarna:

 

127.0.0.1 ads.netpool.net

127.0.0.1 ad.alxbook.com

127.0.0.1 ads.focalink.com

127.0.0.1 www.adproxy.com

127.0.0.1 www.adknowledge.com

127.0.0.1 ads.lycos.com

127.0.0.1 ad.doubleclick.net

127.0.0.1 ad.se.doubleclick.net

127.0.0.1 ad.mint.se

127.0.0.1 ads.adx.nu

 

...plus alla andra förbaskade reklamservers som ligger där ute och korkar igen nätet. Lägg till allteftersom de dyker upp. Röj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Gillinger

Ursäkta en korkad, men ska man bara lägga in texten i filen host?

 

Vad gör den? Filen alltså.

 

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen "hosts" innehåller info om vilka adresser (t ex www.doubleclick.net) som hör ihop med vilka IP-nummer (t ex 208.211.225.89), och (troligtvis) så konsulteras denna fil innan Windows ger sig på att kontakta din internetleverantörs nameserver, som annars står för dylika upplysningar.

 

Att lägga in en rad som t ex lyder

 

127.0.0.1 ad.doubleclick.net

 

innebär att man lurar i Windows att adressen ad.doubleclick.net har IP-numret 127.0.0.1. Detta IP-nummer är din egen dator, och där finns ju ingen reklam att hämta, så då slipper du den.

 

Det bör finnas en fil c:\windows\hosts.sam (i Win98) som man kan läsa någon liten kommentar i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...