Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Registrera HomeSite 5?


Thullan

Rekommendera Poster

Hej, har använt testversionen av HomeSite 5 ett tag oc varit mycket nöjd, men prövoperioden har gått ut nu. Är sugen på att köpa programmet men har inte fått riktig klarhet i hur man går tillväga.

 

Måste jag ladda hem en ny version av programmet? Jag har gjort en hel del inställningar redan och vill inte behöva göra om allt det igen. När man går in på Macromedias onlinebutik står det att man får ett serienummer som ska anges vid instalationen men jag är rädd att det är en exakt likadan installation som den jag redan har. Kan jag inte "konvertera" min demoversion till en skarp version bara genom att ange serienummret jag får någonstans i den version jag redan har?

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du inte upp en "nagscreen" när du startar Homesite? Har för mig att Macromedia brukar köra med det. Man kan då välja Try (förutsatt att man inte har passerat 30-dagarsgränsen) eller Buy Online.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kommer upp en sån ruta men alternativen är att testa eller köpa online. Väljer man buy online hamnar man bara på deras onlinebutik där man kan köpa och ladda hem programmet. Eftersom jag redan har demoversionen, som enbart skiljer sig från den skarpa genom att den har en sån "nagscreen" som du beskrev, så verkar det onödigt att installera och ställa in allting igen. På äldre versioner kunde man få ett serienummer att ange så låstes demoversionen upp och blev en skarp version. Det är något sådant jag hade velat ha men det kanske inte funkar så längre? Jobbigt att göra om allt från början igen.

 

[inlägget ändrat 2003-02-24 14:58:49 av Thullan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...