Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kedje brev


dente

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Ett brev där avsändaren uppmanar dig att skicka brevet vidare till nästa i adresslistan som finns i brevet.

 

Gör du inte det kan du till exempel bli hotad om livet eller något annat mindre kul...

 

Mottagaren kommer då skicka brevet vidare också vidare ända tills det stoppar någonstans på vägen.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett kedjebrev känner man alltid igen på att den uppmanar dig att skicka den till så många som möjligt.

Vad som står i brevet är betydelselöst, det kan handla om cancersjuka 5-åringar eller virusvarningar eller komplotter från microsoft och USA. Men som sagt: så fort nån uppmanar nån att sprida nåt till alla man känner så vet man att det är ett kedjebrev (=bluff) som endast har till uppgift att låta nån finnig tonåring (oavsett ålder) sitta hemma och mentalt onanera över det faktum att han lyckats få folk att skicka vidare en massa skit. (jo, det finns folk som finner ett perverst nöje i sånt) Freudiansk amatörpsykolog som jag är så har jag diagnostiserat detta som en variant av gammalt hederligt blottande, men man använder ett brev istället för sitt lilla organ.

 

Kanske kunde systemet att sprida till så många som möjligt varit en bra informationskanal en gång i tiden, men tyvärr så ska man betrakta sånt som skräp idag.

 

*edit* F.K. Stefan Eklinder beskriver naturligtvis den rätta/ursprungliga definitionen av ett kedjebrev. Jag pratar om varianter av det.

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-02-21 19:56:36 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förbaskat otyg som jag inte kan skydda mig mot då mina kvinnliga bakanta, ( mestadels i alla fall ), tror på allt skräp som skrivs i dem...grrrrr *ler*

 

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...