Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Personliga favoriter


Jani Andersson

Rekommendera Poster

Jani Andersson

Har emottagit några förslag på att man borde kunna spara undan sina favorit-forum så att man snabbt kommer åt dem. En himla bra idé tycker jag.

 

En variant som jag tror vore ganska enkel och smidig är att vi högst upp på varje forum inför en liten ”lägg till bland mina favoritforum”-länk. Klickar man på den sparas en slags genväg av det aktuella forumet bland de andra genvägarna/favoriterna man har. Dessa kommer man åt genom ett nytt menyalternativ: ”Mina favoritforum”.

 

Klickar man på den så listas ens favoritforum upp och så kan man välja vilket man ska gå in i. Menyalternativet har man alltid till hands om man är inloggad.

 

Sedan ska man ju även kunna ta bort favoriter – den hanteringen kan man antingen läggas på favorit-sidan eller under Inställningar.

 

Steg 2 är ”nya inlägg sedan förra inloggningen”-funktionen som kanske borde kunna filtreras så att ”nya inlägg sedan förra inloggningen” bara berör och visar händelser bland de forum man har satt upp som favoriter. Är det en bra grej, eller vill man kunna se att det kommit nya inlägg även i ett forum man själv inte är intresserad av (som det är idag)?

 

Kanske skulle man kunna kombinera dessa så att man först och främst kör på favoriterna och vill man se händelser även på övriga forum klickar man på knappen ”visa nya inlägg i alla forum”.

 

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tro att en kombination vore bäst. Det är ju oftast så att man kanske är aktiv i några forum men i andra bevakar man bara och då vill man kanske inte lägga in dem i sina favoriter, men ändå när andan faller på kolla om nått nytt hänt och när det hände.

 

Jag är mycket positiv till favoritidén eftersom jag efterlyst den länge. Kör på!

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...