Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sabla dammsugare!


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

CJ Björkdahl

Dammsög hela huset alldeles nyss, i ett utslag av nattlig renlighet. (Och så är dammsugaren ganska så nyinköpt, så den är rolig att använda fortfarande..)

 

Dammsög "av" nätverkskontakten ur datorn!

När 3DMark2003 var färdigladdat till 97%!!!!!!!

Damn! (Och det som är så svårt att få hem med hastighet på..)

 

Nu får jag inga 20 kB/s längre, utan får nöja mig med 12.. Usch. Tar hela natta att ladda ner..

Jaja.. Får väl benchmarka burken i morgon först.

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps: Du ser så "farligt" det är att städa. Gör som jag, låt bli. *ler*

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Nej, jag har ADSL. Men det är ändå retsamt att avbryta en sådan efterlängtad och seeeg nerladdning som det nu gällde.. Ville ju benchmarka NU!!

 

Och man borde väl kanske dammsuga lite mer sällan..

(Fast datorn drar ju åt sig så fruktansvärt mycket i och med kylfläktarna som suger in luft och damm..)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det skulle väl vara för datorn skull som jag skulle dammsuga. :-)

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dammsög hela huset alldeles nyss, i ett utslag av nattlig renlighet. (Och så är dammsugaren ganska så nyinköpt, så den är rolig att använda fortfarande..)

 

Är det bara jag som försöker att inte dammsuga klockan 03 mitt i natten med hänsyn till mina grannar? ;)

 

 

.dune.

==============

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

dune skrev:

 

"Dammsög hela huset alldeles nyss, i ett utslag av nattlig renlighet. (Och så är dammsugaren ganska så nyinköpt, så den är rolig att använda fortfarande..)

 

 

Är det bara jag som försöker att inte dammsuga klockan 03 mitt i natten med hänsyn till mina grannar? ;)"

 

1) Eget hus.

2) Ny tyst dammsugare. (tystaste maskinen som finns?)

http://www.icakuriren.se/experter/svar/svar.html?vem=7&id=9682&start=0 (exakt samma maskin som volta bolido fast namn hugin titan, kostade inte 2500 utan 1300 på coop)

 

Man blir oerhört bortskämd med att göra som man vill när man bor i eget hus.. Enda nackdelen är väl att man får dra in bredbandet själv.. (vilket innebär trögt ADSL i mitt fall) Alla kompisar som bor i lägenhet har BBB och 10 Mbit/s......

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig tråd.. :) Man ska alltid ha en gnutta smältlim på TP-kontakten i datorn och modemet. ;)

 

Men du, hoppa 3DMark03. Det är garanterat någon konspiration med grafikkortstillverkare och processortillverkare för att vi ska bli besvikna och köpa nytt.

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz - 202 poäng på sista försöket. :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du, hoppa 3DMark03. Det är garanterat någon konspiration med grafikkortstillverkare och processortillverkare för att vi ska bli besvikna och köpa nytt.

 

Gör vi inte det ändå ??? ;oP

 

./Blekis ®

powered by mandrake 9.1 beta 3

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag förmodar att du bor ensam i huset?? själv skulle jag använda dammsugarslangen och stoppa den någonstans där det gör riktigt ont på den som väckte mej kl 3 med dammsugaren *ler*

 

ms_a

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Nu har jag gjort mig besviken: 1179 poäng i 3DMark2003

Med Geforce4Ti4200 och XP2100+

Jag körde för cirka två år sedan 3DMark2001 med min gamla k6-3 med GF2MX-kort och fick liknande resultat. Därför byggde jag en duronburk. (och fick 3000 i alla fall, beroende på samma grafikkort).

 

Byggde denna burk (egentligen samma duronburk fast med xp-processor och GF4) och fick 9000 poäng. Jippi.

Men det varade i knappt två månader.

 

Detta får mig att undra (förutom konspirationsteorin) om inte utvecklingen går för fort? HINNER programmerarna lära sig utnyttja alla finnesser på hårdvaran och rådande directx-version innan det kommer ut en ny directx-version och helt ny hårdvara?

 

På den gamla C64-tiden så pressades ju hårdvaran verkligen till max. Hur häftiga upplevelser skulle vi ha om man lät dagens hårdvara pressas till max av programmerarna? Nu menar jag inte överklocka, utan att programmerarna med smarta trix (precis som på 64-tiden) pressar ut allt ur hårdvaran.

 

Sen måste jag säga att grafiken i 3DMax2003 inte såg så häftig ut, precis. Liknande grafik hade min gamla pentium med TNT-kort. Jag börjar också tro att det är en konspiration.

 

Eller är programmerarna så dåliga nuförtiden att trots att hårdvaran består av hundramiljontals transistorer som snurrar i miljardtals hertz, så lyckas de ändå inte att få fart på programmen?

 

Iofs. använder jag min dator mest för att kolla e-post, skriva inlägg här och benchmarka på, men det är ändå inte skoj när benchmarkingarna går slött..

(vilket är första gången på länge.)

 

By the way: Jag ser att mina 1179 poäng är ett "GF3"-resultat. Förklaringen är antagligen att jag har SDRAM på moderkortet.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Ja, jag dammsög bort tv-out-kontakten också..

När jag senare skulle glo på Seinfeld så var rutan svart och ställt om sig till NTSC. Tog flera minuter att inse att tv:n och grafikkortet inte hade kontakt med varandra.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Eget hus.

 

Pff! Fusk ;)

 

Själv vaknade jag av att min sambo borrade i betongväggarna klockan 09.

 

 

.dune.

==============

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir oerhört bortskämd med att göra som man vill när man bor i eget hus.

 

Ja, och hur skönt är det att slippa bo i ett kollektiv?

När jag flyttade sist från ett hus på landet till ett annat hus på landet så var det vissa som tyckte att jag skulle flyttat till en lägenhet med bredband.

 

Bredband i all ära men friheten jag känner i ett hus på landet är viktigare.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dammsög "av" nätverkskontakten ur datorn

Klant...

Precis, det där kan få ganska allvarliga följder pga diskrepansen mellan systemets uptime och nätverksanslutningens uptime.

 

/TN

LASER - Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det där kan få ganska allvarliga följder pga diskrepansen mellan systemets uptime och nätverksanslutningens uptime.
Har vi inte kommit över det än? :P

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Hörru Dune:

När det är sambon som oväsnas hjälper det inte att man bor i eget hus...

 

Varför dammsög jag mitt i natten (annat än att jag tyckte det var skoj att "benchmarka" ny dammsugare?)

Svar: -Jo, för att slippa väckas på morgonen av familjemedlem som gillar att dammsuga på förmiddagen..

 

Nu har jag iofs. inte sovit alls på snart 36 timmar, men det är en annan historia...

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Bosse, du har helt rätt..

 

När man slutat reta sig på sina medmänniskor i lägenhetshus (vill inte skriva "hyreshus") där folk kanske måste gå på dass mitt i natten och spola samt måste utöva högljudd sex på söndagseftermiddagen, så

är det skönt att slippa medmänniskornas "ljudbrus"..

 

Mitt i skogen skulle egentligen även jag vilja bo..

..Och har man tillräckligt med stålar/prioriterar det som är "viktigt", kan man ju faktiskt få bredband även mitt ute i Tjotahejti.. (Satellit).

Kostar inte mer än fastighetsskatten på Lidingö..

(betydligt mindre actually)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

ms_a skrev:

"Praktiskt med en alla gör lika familj :)"

 

Egentligen är det ganska jobbigt..

ADSL-et kunde nog utnyttjats mer om vi hade sovit i skift.. ;-)

 

Fast jag skall ändå inte klaga, eftersom jag är sysadmin.. (Och det är jag som använder det mesta av bandbredden..) Det var värre när man skulle dela på ett uppringt modem..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Och har man tillräckligt med stålar/prioriterar det som är "viktigt", kan man ju faktiskt få bredband även mitt ute i Tjotahejti.. (Satellit).

Vill gärna ha bredband men med en kostnad på 16 000:- bara för att få satelliten inkl. uppsättning av den så backar jag. Jag får inte sätta upp den själv utan Tiscali ska skicka hit gubbar som ska göra det. Sen med en månadsavgift på 800: - ... Tänk att skaffa detta och sen kommer Telia med ett erbjudande om ADSL (som har samma hastighet som satelliten) efter 6 månader. Hur utkastade pengar är det då?

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Ojdå. Är det så dyrt idag?

Det var billigare på Tele2-s tid när de erbjöd satellitsurfing. (Enbart nerladdning var "bredbandsfart" på. Upp gick det med modemfart, dvs. max 33.6 kbit/s) Fast det är ju egentligen nerfarten som är den viktigaste..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...