Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xp tappar kontakten med Nt4 Server


Tomas Persson

Rekommendera Poster

Tomas Persson

Finns det någon som kan register hacket(har ett svagt minne om att det ska finnas ett), som tar bort problemen vid uppmappade nätdiskar med XP mot NT4 Server som PDC?

 

/Tomas

 

[inlägget ändrat 2003-02-13 22:59:27 av Tomas Persson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad för problem har du lite mera exakt så kanske man kan hjälpa dig?!

 

Är det problemet med att du får ett felmeddelande att en disk inte vill återansluta ett visst nätverksshare vid inloggning?

 

 

mvh,

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlos Cadalso

Hur uppstår problemet? Menar du att du kan mappa upp de och att klienterna kan komma åt dem för att sedan tappa bort dem? Eller ser du ej de överhuvudtaget?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomas Persson

Förtydligande av problemet kommer här.

 

Jag har ett lan, 1 PDC nt4-server, en fil server med Windows 2000 server, klienter som använder w2k och xp.

 

Problemet uppträder på Xp klienter som försöker ta bort filer, byta namn eller skriva till mappar lagrade på w2k-serven, det blir en fördröjning på ca 30 sek, innan något händer.

 

Men jag har för mig det är ett problem mellan xp och nt4 pdc,tror att problemet är verifieringen av användaren som strular...xp försöker hitta en Aktiv directory eller nått......

 

/Tomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomas Persson

Tackar för hjälpen och tipsen ni gett mig, men jag tror att jag hittade felet själv.

 

Jag la in w2k serven på domänen igen, och nu verkar det fungera som det ska (ta i trä).

 

/Tomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...