Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

digitaltv i datorn


Code Red

Rekommendera Poster

jag läste någonstans att det skulle gå att få digital-tv i datorn via tv-kort. Jag är inte ute efter någon piratförklaring utan undrar om det stämmer kort och gott.

 

I så fall skulle man kunna abbonera men inte köpa den svindyra boxen.

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja...

 

Du kan köpa en digital TV kort + kortläsare till den digitala tv kortet. Då slipper du köpa tv box, men det bli minst lika dyrt...

 

Vad du annars kan göra är att köpa ett kort med S-Video in och digital box och sen koppla digitalboxen till både tv:n och datorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Främsta anledningen till att inleda ett pc-baserat dekoder projekt är (iaf när det gäller mig) att man kan ha den som VDR och allt annat kul som tex. mp3- och fotospelare.

 

Heppåer!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis.. du kommer inte undan billigare, men om du primärt använder en dator för att titta på DVD och liknande i din hemmabio idag så är ett så kallat DVB-kort mycket intressant. Tror du får lägga upp 3000-3500kr i Sverige, så tillkommer kortläsare och CAM-modul eller vad det heter (som man stoppar programkortet i så man sedan kan stoppa hela rasket i i kortläsaren?) - i alla fall 1000-1500kr till alltså.

 

Fördelen är juh att man får in den digitala strömmen rakt in i datorn. Vill man spela in är det bara att spara det rakt ner på disk, ingen capture eller något alls att bry sig om. Och så får man juh en underbar bildkvalitet också... analog capture via svideo tror jag inte på ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kunna spela in på datorn är en av huvudfunktionerna. Kan även tänka mig att köpa kortet fört o tilhörande kortläsare senare. Kollar ändå mest på 1-4. Skadar ju ite att i framtiden kunna emulera piratdekoder heller.

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...