Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej ta bort filer via FTP...


Bibban

Rekommendera Poster

Hej!

För ett tag sedan gjorde jag med Frontpage några sidor med hjälp av dess sk "öppna ny webplats". Dock kunde jag inte "publicera" till mitt webhotell eftersom de inte stöder detta. Jag FTP:ade istället upp varenda katalog o fil till min plats.

Nu vill jag inte längre ha dessa filer och har följaktligen försökt ta bort dem; men får meddelandet att "permission denied"! Detta måste väl vara något som FrontPage har "hittat på", att sätta dessa rättigheter på filerna (jag har då inte gjort det!)

Andra filer som jag gjort och lagt upp har jag inga problem att ta bort, utan det är just dessa som är gjorda via FP:s "webplats".

Snälla, hjälp!!! Var kan felet ligga?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Bibban,

 

man kan även få detta felmeddelande om den katalog som du försöker ta bort inte är tom - då brukar FTP-programmet säga ifrån. Hade precis samma problem med en webplats publicerad via Frontpage. Isf får du försöka komma åt filerna i katalogen innan.

 

Vet inte om det löser ditt problem.......

 

Mvh Alex

 

 

"It´s only cheating if you get caught!"

- Homer Simpson

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haloj!

Kruxet är ju att jag inte kan använda FP hos mitt webhotell, det var därför jag använde ett FTP-program...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag börjar ju med att försöka ta bort filerna i katalogerna först, men det är som sagt lögn i ***.....!

 

Jag antar att jag kan be mitt webhotell att ta bort filerna åt mig, men det vore roligt att veta varför det har blivit så här!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...