Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hmm


Hell@

Rekommendera Poster

Jag fick bekymmer med datorn idag.

Efter att ha öppnat ett vanligt mail från en kompis så blev datorn seg som sirap.

Startade om och sen är det stopp!

Då försökte jag lägga in Win XP pro, på nytt men den stannar vid 39 minuter kvar!

Vad ska jag göra?

tacksam för ALL hjälp!

 

/Hell@

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

stoppa i en startdiskett och formatera hårddisken. eller du kan boota med exp pro om du vet hur man gör.

vad som måste ställas in är att datorn skall välja boot från cdrom i bios. brukar oftast stå när du startar om datorn och dosfönstret längs ner (del) alltså klicka på delete så kommer du fram. har du som jag amd så andra raden uppifrån från vänster markerar du med piltangenterna. klicka på enter. first boot skall vara cdrom, andra h0 brukar det stå. tredje så floppy. så skall du ställa in för att det skall fungera. i med skivan innan du börjar... för att aktivera och ändra booten klicka på enter. när du ställt in det så klicka på f10 då väljer du att spara och exit alltså. sedan klickar du igen på enter. nu borde datorn starta och och du har skivan i. när nu dosfönstret dyker upp igen. så stannar datorn till och det början rassla i cdromen samt du ser en rad som säger boot from cdrom eller något sådant. klicka på space så börjar dator boota.

 

nu håller du koll för snart måste du läsa för att hänga med. och du klickar på enter först.

sedan får du upp ett avtal det godkänner du med f3.

sedan måste du ta bort partitionen. men var himla uppmärksam för det kan annars bli fel...... läs noga..

 

lycka till

 

mvh

argonaut

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...