Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem


Undefined

Rekommendera Poster

Jag har ett problem, det är så att när jag kör program/spel så "hackar" datorn, fast ändå inte. Den jobbar inte för mycket utan snarare tvärtom. En gång varnannan minut kanske så slutar den helt enkelt att jobba i 10 sek, vilket då resulterar i att man inte kan göra ngt, sen fortsätter den bara som vanligt efter det. Om man bara kör internet explorer så händer det inget, bara om man kör spel/program typ photoshop. Kör man winamp samtidigt så fortsätter den spela låten men bilden stannar av i 10 sek och sen fortsätter. Eller om man spelar t.ex. Fifa så stannar den upp i 10 sek då och då och sen fortsätter. Har funkat bra tidigare. Hackar även på spel så som Championship Manager som inte är grafiskt krävande...

Någon som kan hjälpa mig ?

 

Har en Intel p4 1.7 Ghz, GeForce 3 64 MB, 256MB. Så det borde inte vara några problem där...

 

Mvh / Johan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har provat alla sakerna...

Det är väldigt skumt...just att den inte stannar av och jobbar frenetiskt utan bara tar en paus....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får ursäkta min okunnighet, jag anser mig kunna en del om datorer, men det där övergick min kunskap. så om du kunde vara vänlig att utveckla så vore jag överlycklig =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har engelskt XP och är inte helt hundra på de svenska termerna.

 

Om du i Enhetshanteraren kollar under "IDE ATA/ATAPI Controllers" så hittar du bland annat "Primär IDE Kanal". Högerklicka på den och välj Egenskaper. Sedan tittar du på fliken "Avancerade inställningar".

 

Där står något i stil med "DMA om tillgängligt" och även vilket DMA-läge som används. Det bör vara läge 5 för hårdiskar och läge 2 för CD/DVD (om du inte har ATA133. Då är det läge 6 som gäller tror jag).

 

Har du diskar på din sekundära IDE-kanal så kan du göra samma kontroll under "Sekundär IDE Kanal".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...