Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Decompila exe filer?


oioi

Rekommendera Poster

 

Kan man decompila exe filer?

 

Skulle vilja lägga till egen grafik i freecell, vet att folk gjort det i solitare men hittar ingen info om hur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Perfekt instrument, men jag hittar inte kort bitmapparna i exe filen, kan man se filer ett program använder sig av?

 

Alltså andra filer exempelvis .dll filer?

[inlägget ändrat 2003-02-09 16:48:52 av oioi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en någorlunda "tyst" dator (alltså inte för många program igång i bakgrunden som arbetar) är det inte så svårt att se vilka filer som laddas när du startar Freecell via FileMon, som man kan hämta hem från Sysinternals.

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/filemon.shtml

 

Kanske även ListDLLs från samma site kan vara användbart.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Perfekt instrument, men jag hittar inte kort

> bitmapparna i exe filen, kan man se filer ett

> program använder sig av?

> Alltså andra filer exempelvis .dll filer?

 

Ja, det är oftast inte svåra än att titta i den med en vanlig texteditor. Exempelvis http://www.tydal.nu/tt.exe som jag använde.

 

CARDS.dll är filen du söker.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Perfekt, kan jag också bara fråga hur jag gör för att få freecell o solitare att använda min modifierade dll fil så jag inte behöver spara över windows filen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog lättare att döpa om "cards.dll" till "old_cards.dll" och din egen till "cards.dll"...??

 

//Telle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jag tänkte om jag skulle vilja ge ut den till vänner i en zip fil skulle dem inte våga skriva över en windows dll fil.

 

Skulle också fråga, när jag spara alla resources (kort) sparar den en .rc fil, när jag sedan vill ladda in allt igen frågar den efter en .res fil och .rc filen godtas ej, vad gör jag för fel? Nu måste jag byta ut korten för hand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...