Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

19306 inlägg...


Viking Virus

Rekommendera Poster

Bedrövligt.

 

en gång var det eForums lycka

nu haltar det som en gammal krycka

 

Mer kommer...senare...när jag fått en dos inspiration. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har vi lärt oss att vi inte skall kriga!

:-)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att datorkrig blivit så dött...

För drygt ett och ett halvt år sedan hade jag inte trott att datorkrig skulle stått och stampat på 19000 inlägg idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt Kristoffer! Lika meningslöst som alla andra "krig"...

 

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

 

[inlägget ändrat 2003-02-08 13:47:01 av Radiogogo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med all respekt... ett av det mesigaste inlägg på länge. Låt oss kriga här och bara här. Med tangentbord, kompetens och brist på densamma som enda vapen. En uppfriskande argumentation sätter krydda på tillvaron.

 

För 3 år sen var jag stammis här. Då ven kulorna. Mac mot PC, Linux mot Windows. Livet är roligare så tycker jag. De som inte håller med mig behöver inte logga in här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 3 år sen var jag stammis här

Vilket nick hade du då? Ser att du är nyregistrerad som KOZ...

 

Det var tider det... Whistler, His Divine Shadow och Sten-Erik Björling härjade villt.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 3 år sen var jag stammis här. Då ven kulorna. Mac mot PC, Linux mot Windows. Livet är roligare så tycker jag. De som inte håller med mig behöver inte logga in här.

 

Att vi inte krigar mer beror väl på att det användarvänliga Win XP finns? Finns inget att bråka om när det bara finns ett alternativ av bra operativsystem att välja på. :thumbsup:

 

Here we go again... ?

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant så. Är också trogen XP användare och visst... det rockar så mycket bättre än allt annat jag provat både från MS och Linux-världen.

 

Men... erkänn att det är lite tråkigt ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men... erkänn att det är lite tråkigt ;-)

 

Faktiskt inte. Hade du frågat mig för ett år sedan så hade jag sagt ja. Då var det kul när det krånglade lite för då fick jag joxa och hålla på.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror de har tagit bort inlägg på senare tid. Men visst var det bättre drag förr. Då var det massa mac-folk som tyckte deras G4 med altivec eller vad det heter ägde allt vad PC heter. Men så kom verligheten ifatt och nu snurrar PC:n på 3 ghz på ett modernt OS och macen hopplöst efter.

------------------------------------------------

Athlon 1000 Mhz, 512 Mb RAM,

Asus A7A266, IBM Deskstar 120 Gb + Westen Digital 80 Gb, Windows XP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Kul att det finns kvar gamla datorkrigsrävar här, också jag är en gammal datorkrigare under ett annat nick då, tyvärr kan jag skriva vad för nick för då kommer Blekis aka PaleRider att hoppa på mig för gammal ost :P

 

Nu finns det alltför många dönickar på det här forumet, alla har blivit så satans jävla överkänsliga.

 

Aaahh...Whistler ja, va fan håller han hus idag?

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaahh...Whistler ja, va fan håller han hus idag?

 

Reefer !!! Jag har länge trott att du är Whistler, detta var beviset .. vem annars skulle vara så stingslig som du varit på senare tid ??? :oP

 

Glömde, Rectum Colossus Rex, ingenting är glömt !!!

 

 

[inlägget ändrat 2003-02-25 08:33:12 av Blekis ®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, visserligen är inte G4-cpuerna så häftiga längre, men ett modernt operativsystem har Apple i OS X iaf. Vi får väl se om de nya PPC-cpu:erna kommer som utlovat...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För den som inte vill att storebror ska veta allt, och för den som vill ha 100% kontroll över sin dator finns det alltid behov av alternativ till Windows.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Storebror ska veta allt"

 

Låter som en ganska paranoid bild av verkligheten. Jag har aldrig hört talas om någon som någongång råkat illa ut, blivit avlyssnad, eller på annat sätt avslöjad bara för att han/hon kört Windows.

 

Nog en IT-skröna det med... :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reefer !!! Jag har länge trott att du är Whistler, detta var beviset .. vem annars skulle vara så stingslig som du varit på senare tid ??? :oP

 

Hehe, nope, jag är inte Whistler...

 

"stingslig" är bara ett annat ord för min kommunikativa förmåga att skjuta prick, när andra tassar runt av av pk skäl.

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske... kanske inte. När man tror att Bill sitter och avlyssnar alla Windowsanvändare världen över, inventerar deras maskiner, stänger av funktioner i operativsystemet remote över Internet, samlar in loggar över installerade program - då får "säkerhetsmedvetenheten" lite oproportionella mått. Annars delar jag helt din uppfattning :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns det alltför många dönickar på det här forumet, alla har blivit så satans jävla överkänsliga.

Hehe, kanske en smula.. men i Datorkrig är det alltid högt till tak. :)

Bara att puckla på.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fantasier låter det som, vart är bevisen ?

 

Man kan alltid påstå saker utan bevis det är lätt, titta på Bush.

 

Stoned-Erik behöver inga bevis, påstå något, hur paranoit som helst om Microsoft så sväljer han det...

 

Apple är å andra sidan som vi vet små gullungar som är i datorbranschen för att ge bort saker och ting gratis och låser inte in användaren på minsta vis för att tjäna pengar.

 

In fact så är dom så free-minded att dom inte besvärar sig om att utveckla ett eget operativsystem utan rippar en gammal Unix klon och klistrar på ett kitschigt utseende som får en dual G4 800 att storkna, allt för användarens bästa naturligtvis...

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...