Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Digital Audio ?


Stoffe-2k

Rekommendera Poster

Hej på er alla...

 

hm.. vad är nu detta med "Digital CD Audio" direkt från vanlig Audio CD, fungerade aldrig i w98 men nu i w2k SR2 funkar det, men nu kommer frågan, med är det och varför ? Märkte inte någon skilnad på kvaliten på ljudet så...

 

/Christoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

När jag installerade mitt Soundblaster Live så hittade jag ingen ingång för audiokabel från cdromen, så jag tänte - skit samma - och vande mig vid att inte kunna lyssna på Cd-skivor på datorn. Sen var det nåt annat strul med läsaren så jag in i kontrollpanelen och hittade den där underbara checkboxen för digital audio. Det är ju genialiskt. Eller inte ens det förresten. Varför har det inte varit så från första början? Vad är det för mening med att ha en kanal för data och en annan för audio?

Även om inte du märkte något, så borde det väl vara skillnad i kvalitet på ljudet. Speciellt om du vill spela in en låt till t.ex en wavfil. Då borde du få en exakt kopia av originalet istället för en signal som har blivit D/A/D omvandlad helt i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

tror det beror på att 486:or inte hade kapacitet att hantera de ca 150 kb/s (486??!!!)

Kör oxå med det eftersom jag nu kan spela i bårde brännaren och dvd-spelaren... och bättre ljud..

har en compaq ..behöver jag säga mer ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...