Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur går jag förbi en spärrad adress?


inflame

Rekommendera Poster

Hej, jag blir så irriterad av att min skola har spärrat lunastorm. Jag har hur många vänner som hellst på den sidan som jag inte träffar någon annanstans. Det borde väl finnas någon som vet hur man går förbi skolans "spärr" Jag har nog testat nästan allt som går. De har spärrat lunarstorms proxyport. Jag försökte gå genom www.anoncentral.com men det fungerade inte heller. Snälla, hjälp mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag antar att din skola har spärrat den sidan just för att man inte ska gå in där.... Pluggar man inte i skolan nu för tiden??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heheee helt rätt, nog går det att lösa men som Mr Andersson säger så finns det väl en anledning till att de stängt den sidan kanske..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pluggar man inte i skolan nu för tiden??

 

Låt dem fortsätta så där, så behöver vi inte oroa oss att det skall komma nyutexaminerade och sno våra jobb ;-)

 

 

C:\>Seb_

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En nyexad kan väl aldrig sno någon annans jobb såvida man inte är nyexad själv.

 

Erfarnehet är en ganska bra egenskap ibland!

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför i hela friden skulle de vilja det? Det företaget skulle aldrig jag vilja jobba på. Ingen arbetsgivare jag känner till sätter formbarhet före senioritet/erfarenhet.

 

Annat var det på den gamla (goda?) tiden (1999-2000) då en fjortis med dreamweaver kunde få 30kkr i lön, med 80 timmars arbetsvecka, och espressobryggare i foajen i hi-techbuilding. :);)

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför i hela friden skulle de vilja det?

 

Finns inget värre än folk som "gör som dom alltid gjort" helt utan förmåga att göra saker på ett annat/bättre sätt. Därför kan det vara bra med någon som kan lära sig det bättre sättet snabbt.

 

Ingen arbetsgivare jag känner till sätter formbarhet före senioritet/erfarenhet.

 

Nej, inte före, men många sätter stort värde på det.

 

Givervis skiljer det från arbetsgivare till arbetsgivare....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget värre än folk som "gör som dom alltid gjort" helt utan förmåga att göra saker på ett annat/bättre sätt. Därför kan det vara bra med någon som kan lära sig det bättre sättet snabbt.

Jag menar inte att man skall göra det på sitt sätt. Har arbetsgivaren egna rutiner så är de ju de man följer. Har man dessutom varit med ett tag så har man insett att det inte finns så många olika sätt att göra det på, utan det finns egentligen bara ett sätt, och gör man inte på det sättet så får man surt efter. Även om det sättet görs i olika varianter på de olika företagen med "sin" egen tolkning/dialekt.

 

Det viktigaste när man anställer någon är erfaenhet och att man är öppen.

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det viktigaste när man anställer någon är erfaenhet"

 

Ja, och erfarenheten är att man är färdigformad....

Samt att det går att få referenser att så är fallet..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Hej, jag blir så irriterad av att min skola har spärrat lunastorm. Jag har hur många vänner som hellst på den sidan som jag inte träffar någon annanstans. Det borde väl finnas någon som vet hur man går förbi skolans "spärr" Jag har nog testat nästan allt som går. De har spärrat lunarstorms proxyport. Jag försökte gå genom www.anoncentral.com men det fungerade inte heller. Snälla, hjälp mig!

Snälla du, använd datorerna till något vettigt. Jag skulle jobba vid en dator i min skola idag.(Går tredje året på gymnasiet) 90% av datorerna var upptagna av människor som höll på med lunarstorm. Vad sägs om att låta datorn vara så att nån som behöver den bättre kan använda den. Otroligt irriterande med lunarstorm faktiskt.

 

Bara min åsik i och för sig.

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du ska skaffa en egen dator och internetförbindelse om du vill hänga på Lunarstorm. Jag vill att mina, surt förvärvade, skattepengar används för att förse dagens ungdom med kunskap så att dom kan besätta kvalificerade jobb med hög lön när domm kommer ut och kan bidra till min pension en vacker dag.

 

Framtiden CV:

- 0 - 7 år - barndom

- 7 - 19 år - hängt på Lunarstorm

- 19 - ??? - arbetslös

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Inflame!

 

Finnes det inget internetcafé i stan där du bor?

Stick ned dit och häng på Lunar annars...

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget värre än folk som "gör som dom alltid gjort" helt utan förmåga att göra saker på ett annat/bättre sätt.

 

Instämmer till 100% med dig där Mr Andersson. Som restauranganställd i 30 år har jag upplevt detta på många arbetsplatser. Finns inget som motarbetar utveckling lika mycket som en sådan inställning!

 

Den optimala arbetsplatsen för mig har alltid varit den där mixen av gammal & ung är sådan att den ungen finner nya vägar och den gamle med erfarenheten kan lösa problemen som uppstår på vägen.

 

Tyvärr så är det inte så på alla arbetsplatser och det kan vara en pina att vara anställd på en sådan.

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Å andra sidan... Varför hänga på töntiga Lunarstorm då man kan hänga på tuffa Eforum ;)

 

// Magnus

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag blir förbannad på er. Ni är så jävla trångsynta. Tror ni verkligen på allvar att man inte lär sig nåt i skolan bara för det finns en bra sida där man kan vara social?! Det märks att det är sådana som ni som bestämmer i det här landet. Jag har nästan högst betyg på hela skolan. Jag går på gymnasiet med nöje för att jag brinner för det jag gör men har man inga tjejer i klassen som man kan snacka med så varför inte ta den saken via internet? Det är framtid vi snackar om, informationssamhället. Lunarstorm kan tyckas vara en "fjortissida" men där sitter ta mig fan 40 åriga gubbar!! Gör ni inget annat vettigt på jobbet eller? hehe. Nä skärpning folket. Jag kommer ta över erat jobb sen och jag tror kanppast jag mår bättre av en dålig skoltid pga. av inget att göra på rasterna..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men oj vilken överreaktion.

 

Det gör väl inget att man chattar lite på rasterna, men som det verkade på dig så var det fruktansvärt att inte kunna gå in på Lunar.... Sååå livsviktigt är det väl ändå inte? Vad ska det bli av dagens ungdom?

 

Det märks att det är sådana som ni som bestämmer i det här landet.

 

Ingen aning vad du fått det ifrån, men det är en himla tur att det inte är Lunar-chattande fjortisar som styr landet!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad ska det bli av dagens ungdom?

 

Jaa, jag håller med! På min tid hade vi minsann inga datorer - rasterna skulle ägnas åt att spela fotboll åsså vi fick bocka fint för magistern när vi kom tillbaka.

 

/VMS7, det var bättre förr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag blir förbannad på er. Ni är så jävla trångsynta. Tror ni verkligen på allvar att man inte lär sig nåt i skolan

 

Jag fick lära mig att man inte skall svära. Du har juh enligt dig höga betyg och torde väl därmed oxå praktisera det du lärt dig. :-)

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med!

 

Och med risk för att få på huvudet, så skulle jag vilja påstå att höga betyg kan vem som helst lyckas med (med mer eller mindre ansträngning), men att verkligen kunna använda sina kunskaper och även komma ihåg det man lärt, är inte lika vanligt.

 

Det finns alldeles för många som pluggar så hjärnan (förlåt, minnet) håller på att gå i bitar, får alla rätt på prov, men har inte en aning om någonting efter en vecka.

 

 

(nu får jag på huvudet, jag vet.....)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Alltså jag blir förbannad på er. Ni är så jävla trångsynta. Tror ni verkligen på allvar att man inte lär sig nåt i skolan bara för det finns en bra sida där man kan vara social?! Det märks att det är sådana som ni som bestämmer i det här landet. Jag har nästan högst betyg på hela skolan. Jag går på gymnasiet med nöje för att jag brinner för det jag gör men har man inga tjejer i klassen som man kan snacka med så varför inte ta den saken via internet? Det är framtid vi snackar om, informationssamhället. Lunarstorm kan tyckas vara en "fjortissida" men där sitter ta mig fan 40 åriga gubbar!! Gör ni inget annat vettigt på jobbet eller? hehe. Nä skärpning folket. Jag kommer ta över erat jobb sen och jag tror kanppast jag mår bättre av en dålig skoltid pga. av inget att göra på rasterna..

Vad har du för snitt i skolan då? Jag tror att jag nästan slår dig...

 

Det är inget fel med lunarstorm men det är GARRANTERAT i vägen för annat skolarbete. Jag har själv sett deta med mina egna ögon. Inget arbete blir gjort men en massa meddelanden blir skickade över lunarstorm. Det kanske finns en anledning till att skolan spärrat lunarstorm? Jag tror att du bryter mot din skolas datorpolicy om du går runt deras beslut och det brukar innebära avstängning från datorerna under en tidsperiod...

 

Lunarstorm kan du använda på fritiden och inte i skolan.

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Jaa, jag håller med! På min tid hade vi minsann inga datorer - rasterna skulle ägnas åt att spela fotboll åsså vi fick bocka fint för magistern när vi kom tillbaka.

Lite kallt att spela fotboll nu =) *skämtar bara lite*

Spela kort är det enda man kan göra på våran skola. Finns inga möjligheter eller nån som har lust att spela fotboll på en rast. inte så kul att stinka svett hela dan...Jag spelade alltid innebandy på rasterna på mellanstadiet men efter det så slutade vi med det...Lite synd faktiskt för det var kul =)

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...