Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Media


Alex126

Rekommendera Poster

hej,

 

jag vill kolla på tv via internet, bredbandstv alltså. när länken ska öppnas i Windows Media Player så får jag ett meddelande att jag måste använda en anonym proxy server för att kunna se på kanalens sändningar. Vad menas med det och hur löser jag detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken kanal är det du ska se? Låter märkligt om du MÅSTE gå igenom en anonym proxy. Är det inte så att det är du som surfar genom en sådan, typ Anonymizer?

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en rysk kanal, som sänds via www.webtelek.com där det finns en massa kanaler, alla funkar förutom två. I Windows Media Player är alternativet "Använd webläsarens proxyinställningar" ibockat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte gå in på sajten men ryska är inte min starka sida. Vet du om det finns en engelsbaserad version av sajten?

 

Vilka kanaler var det som inte fungerade för dig?

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

[inlägget ändrat 2003-02-01 21:49:56 av Radiogogo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, tyvärr finns det inte det, men klickar man på 238kb, så kommer det en popup där det står att eftersom man befinner sig utanför Ryssland så kan man inte titta på direkt tv. Men man använda/ändra proxy server så går det bra. Och då föreslår de att man använder en anonym proxy server?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, verkar som om de har en spärr av något slag, ( är inte så tekniskt bevandrad ).

 

Här http://www.intranetica.com/intranetica/internet/webproxy.shtml är en sajt som Stefan Eklinder gav i denna tråd om proxys: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=359597

 

Sedan har du denna http://www.blackcode.org/anonyminfo/ sajt med ett antal olika anonyma proxys.

 

Försök med dessa och se om det fungerar och hör gärna av dig med resultatet.

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det funkar inte, man måste skriva in adressen till en anonym proxy server och portnummer i windows media, hittade en annan sida med massa anonyma servrar, men få inte det att fungera.

här är adressen:

http://www.samair.ru/proxy/901-1000.htm

 

 

synd...

 

[inlägget ändrat 2003-02-01 23:15:12 av Alex126]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i hjälpfilen för W. Media och fann detta:

"Du anger vilken proxyserver och port som ska användas i Windows Media Player. Välj Använd ingen proxyserver för lokala adresser om du inte vill att någon proxyserver ska användas när strömmarna hämtas från lokala servrar. "

 

Jag är INTE tekniskt bevandrad och rekommenderar dig inte att röra något utan att någon med mer kunskap hört av sig. Det enda jag sett på min W.Media är under fliken "Alternativ" där man kan konfigurera proxyinställningarna.

 

Klickar du på "konfigurera" så ser du "Använd följande proxyserver". Min gissning är att det är här du skriver i adress & portnummer precis som de står skrivna på länken du skrev upp.

 

Men i och med att jag själv aldrig ändrat på något där så skulle jag avvakta tills någon med mer kunskap antingen kan bekräfta eller avfärda detta.

 

Synd att det inte fungerade.

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte kollat på era addresser men här finns det väldigt många proxy servrar.

 

http://www.stayinvisible.com/page1.html

 

Om spärren innebär att du måste vara i ryssland för att se den måste du antagligen ha en rysk proxy

 

Det enda som kan gå fel är att det inte fungerar och att du inte kan se på några kanaler, men det är bara att bocka ur proxyn för att återställa det hela (eller byta ut den mot någon annan).

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alex:

Försök med de servrar som inte fungerar att surfa på andra sajter och se om du kan utesluta något. M.a.o. kan du surfa på andra sajter så kanske det är tv-sajten du vill in på som har problem?

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det måste vara som du säger, jag har surfat runt på andra sajter och kollat på andra kanaler just på webtelek.com med dem här servrarna och det funkar men inte den aktuella kanalen då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har vi löst "problemet" även om det egentligen återstår. Hur som helst så är det inget problem med din Media Player eller de proxyn du använder.

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...