Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2000-server


Daily

Rekommendera Poster

Vi har funderingar på att byta ut vår server mot en ny. Och jag undrar således om det är någon som har erfarenhet av diverse servrar som kan tipsa om någon bra.

 

Vi är ca 20-25 klienter med Win200Pro och XPpro på klienterna vi kör ett adminprogram på servern och sedan har vi installerade klienter med program lokalt.

Vi har 3 personer som ringer in utifrån och kommer nu börja med VPN-tunnlar när vi fått klart med bredband på företaget.

Vi har även funderingar på ev. någon form av terminalservices för att kunna cirkulera på arbetsplatserna vid behov.

Idag har vi 2 kontor med ett trådlös nätverk imellan. Ibland dyker "linan" (sker ett par gånger om året) och då är vi sårbara när vi har inloggningsservern på ena kontoret. Ev. tänkte vi att vi flyttar gamla servern till "det andra kontoret" och kör en bdc där så vi inte blir lika sårbara.

 

Är det någon som har någon idé om detta, jag återkommer gärna med mer info om det är någon som behöver!

 

MVH Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför det skulle vara problem med inloggningen när servern inte är tillgänglig förstår jag inte, det är juh bara att tillåta caching på klienterna (default i domän)?

 

handlar din huvudfråga om serverOS/App eller serverhårdvara?

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...