Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

rå-kopiering


Erik Gustavsson1

Rekommendera Poster

Erik Gustavsson1

Hejsvejs

När jag för ett par år sedan brände lite med Toast på en mac så fanns det en funktion som hette SCSI-copy som funkade så att den brännde innehållet från skivan i SCSI CD läsaren och brände ner det på skivan i SCSI CD-brännaren utan att bry sig det minsta om innehåll. Att bränna PC-skivor, Musik skivor, hybrid skivor (PC/Mac) eller PC/Musik var med andra ord inga problem. Nu undrar jag om det finns ett program som har samma funktion fast för PC och IDE. Bara funktionen att kunna bränna hybrid, mac/pc skivor vore bra att ha. Jag kör fn Adaptec Easy CD Creator 3.5

 

mvh

Erik

 

(Nej, jag håller inte på med produktion av Pirat CDs :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

I de flesta cd-burn progs så kan man skapa en CD-image, som inte tar hänsyn till innehåll det borde väl funka??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar ju inget vidare om dem lagt in extra spår som man inte ser i brännarproggen men ändå går att hitta genom tex spelet.

Hur göra för att göra en komplett kopia av en sån CD.

Utan crackfiler och så då givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Svaret är enkelt, Clone CD från ett företag som heter ngt typ ebolate Bytes, den kör bara med 1´or och 0´or. :)

 

PS: den tar allt, tex. Backup på spel med kopieringsskydd blir som orginalet dvs kopieringsskyddade. mkt bra program, nackdelar? jo den e dyr. DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar !

Testade lite här precis med Hl-Opposing Force men det ville inte sig riktigt.

Verkar inte som det funkar när där är flera spår med mellanrum emellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Grejen är den med CloneCD att den stödjer inte all hårdvara. CDR, CDRW och CD-rom måste kunna läsa olika skydd som cd-skivor har idag, nästa steg är att din brännare måste stödjas av CloneCD. Så att den kan bränna imagen som du skapar, stöds inte hårdvaran så är det kört....CloneCD i sig klarar de flesta skydd som finns ute på marknaden idag....Men brister då det gäller att hitta hårdvara som funkar ihop med den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...