Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IIS 5.0


JUTE

Rekommendera Poster

Hej Jag kör windows 2000 pro och har precis installerat IIS 5.0, jag har ett domännamn som pekar på min IP-adress, och nu bara undrar jag hur man sätter upp IIS för att lyssna på det domännamnet ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte så mycket att få IIS att lyssna på det domännamnet utan att släppa fram/peka ip-adressen på rätt burk. Det brukar bara att starta tjänsten liksom...

Sitter du bakom brandvägg eller router ?

 

Här är en väldans bra informativ och självförklarande sida

http://www.dslwebserver.com/main/fr_index.html?/main/sbs-wk2-pro-iis-web.html

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tomas !!

Japp jag sitter bakom en brandvägg,jag har en Dyndns service som pekar ett domännamn till mitt IP och då trodde jag att det skulle gå bra att sätta upp IIS till att lysna på det namnet, eller har jag fel, jag kör w2k pro och IIS 5.0 och Norton Internet Security

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conny Lundgren

i IIS konfigurationen gör så här.

 

Högerklicka på din website (eller default web site om du inte har gjort någon ny)

 

Properties > advanced (sidan om ip-address)

 

 

översta rutan tryck add (eller edit på en befintlig)

 

där finns en ruta som heter Host Header Name

 

denna ruta motsvarar den website som du vill att den ska "lyssna" på, dvs www.minsite.com

 

Tänk på att ska du bara ha en site i IIS så kommer du inte att behöva en hostheader, eftersom IIS är inställt på att per default ska alla anrop gå till default website

 

Hoppas det hjälpte

 

- conny

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conny Lundgren

ojoj

 

nu blir det jobbigt, har inga burkar med svensk windows.. :) men jag försöker mig på en översättning

 

tryck på kör i startmenyn

 

skriv iis.msc

 

nu får du upp adminverktyget för IIS

 

tryck fram till den website som finns där (på höger sida av fönstret)

 

högerklicka på den, välj egenskaper

 

på första fliken (heter website på engelska), finns det överst inställningar för beskrivning, en dropdon för IP-adresser. Sidan om denna finns det en knapp som heter typ egenskaper.. Tryck på den

 

i den övre delen i det nya fönstret finns det en knapp, tryck lägg till.. Värdet längt ned fyller du in www.minsite.com

 

(hoppas detta hjälper bättre)

 

- conny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Conny !!

:)Den filen har jag inte iis.msc blir väl te at installera om IIS då tror jag, jaja det går ju det åsse !!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...