Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN Explorer borttagning - strul!


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Hejsan!

 

Gav mig på att ta bort MSN Explorer tidigare ikväll. Då gick jag in i Lägg till/Ta bort Windowskomponenter och bockade av MSN Explorer. Vips, så försvann detta!

 

Datorn fungerade suveränt och jag tyckte det var skönt att slippa MSN Explorer. Problemet började sen när jag skulle öppna Outlook Express. Det gick segt som sören och splashscreenen stannade ett bra tag innan Outlook öppnades. Som om inte detta var nog, för att brandväggen (ZoneAlarm) kom med en popupruta och frågade om msgmsn.exe fick ta kontakt med Internet.

 

Det var inget annat att göra än att klicka på "Ja" för att annars gick inte Outlook att öppna. Provade igen och samma sak upprepades. Blev tvungen att köra en systemåterställning och då fungerade allt som det skulle.

 

Messenger har jag plockat bort tidigare på Maratonmannens manér (in och ändra lite i en inf-fil). Förstår inte varför den vaknade till liv igen och nu finns den åter i Lägg till/Ta bort Windowskomponenter.

 

http://w1.703.telia.com/~u70311922/WindowsMessenger.jpg

 

Provar jag att plocka bort den så går det lika segt igen med Outlook.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-25 21:03:49 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror troligen på att OE ligger och försöker starta Instant Messaging via COM. Det tar en stund innan den timar ut. (det kan man se i eventloggen) Hade liknande problem med Outlook XP. Problemen löste sig när man bockade bort Instant Messaging i Outlooks inställningar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

VMS7!

 

Aha, då får man in och rota där lite då. :)

Hoppas det funkar bättre!

 

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligheten att ta bort MSN var något som MS tvingades införa i enlighet med överensskommelse i amerikansk rätt. Man kan väl lugnt utgå ifrån att MS inte la ner hela sin själ i att få det att funka smärtfritt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...