Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trycka en bok; vart? pris?


Jakob Nanneson

Rekommendera Poster

Jakob Nanneson

Jag behöver prisuppgifter för att göra en bok enligt följande kriterier. Vore toppen med lite tips både vart man ska trycka den, samt om det är något speciellt man ska tänka på.

 

Exemplar: 100 st

Sidor: 90-150 st

 

Textsidor: ca 50 st (sämre papper+tryck?)

Fotosidor (sv/v): ca 50 st (snyggt tryck?)

Fotosidor (färg): ca 50 st (normaltryck?)

 

Fördelningen av olika typer av sidor är svårt att förutsäga. Alltså vore det toppen att kunna få ett pris per styck där. (Om möjligt?) Att trycka bra kvalité i svart/vit kanske man tjänar mycket på istället för att trycka i färg?

 

Rygg och omslag ska ge ett proffsigt intryck. Nej tack till "plastliknande" kartong. Tyg vore intressant, men det har säkert sin prislapp.

 

 

Toppen med lite hjälp på vägen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakob Nanneson

Har du förslag på vilka jag ska höra av mig till? Kanske har du erfarenhet att just ett visst tryckeri är lite extra bra? Eller billiga? Eller är det kanske ett bokbinderi jag ska leta efter? Jag bor i Stockholm föresten, om frakten är något att spara in på...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Jakob!

 

Gå in på http://www.multimanus.se/nyhetsbrevarkiv2.html scrolla ner en bit till rubriken: "HÄR KAN DU TRYCKA DINA EGNA BÖCKER: POD - Print On Demand."

 

Här är länkarna som Google gav vid en sökning på "trycka egna böcker":

http://www.google.com/search?q=trycka+egna+b%F6cker&ie=ISO-8859-1&hl=sv&btnG=Google-s%F6kning&lr=lang_sv

 

Hoppas du hittar det du söker!

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

[inlägget ändrat 2003-01-23 18:39:58 av Radiogogo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Jakob Nanneson

Brommatryck var riktigt trevliga! Gör gärna affärer med dem istället för med personer som knappt svarar på mail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...