Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns det ett sånt program


JUTE

Rekommendera Poster

Hej !!

Visste int riktigt vilket forum detta skulle passa i men i alla fall

Undrar om det finns ett program till websidor som det är lika lätt som i flash att positionera objekt och att det blir vektoriserat och sen skriver man i HMTL kod eller ASP eller liknande vad objeketen skall utföra, finns det ett sånt program eller håller man på att göra ett

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du ute efter:

Att visa en vektorbild på en hemsida utan att det krävs ett extra program som ex flash?

Jag tror inte det går. Men jag är fel person att fråga!

 

Att göra en asp och html sidor grafiskt?

Här har du ju massor av alternativ! Ex. Dreamweaver och Frontpage som kostar en slant men det finns gratis program http://www.download.com är ett bra ställe att börja leta!

 

Att bara placera bilder och grafik?

Jag gissar på att http://www.adobe.com photoshop och ImageReady är ganska ledande inom den biten. Du kan skapa mouseover knappar och bygga hela din sida som en bild i lager. Sedan delar du bara in den i en tabell som du vill ha din sida och automatiskt så byggs tabellen och rutinerna som behövs för att visa sidan. Det kommer också fram funktioner för att komprimera bilderna för högsta hastighet.

 

lägger till denna länken oxå:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=387901

det är Mr Andersson som tipsar om ett annat program som utför samma grej.

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-23 02:43:19 av GronK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå ja !!

Då med andra ord skulle det vara lönt att någon programproducent skulle kunna göra ett sånt program,där det är lika lätt som i flash att göra själva interfacet och att man sen skulle kunna koda i HTML, Javascript eller ASP eller ett annat serverspråk och det är ett sånt program jag e ute efter men jag undrar om det finns, har köpt en hel del grafiska program så det är där inga problem med men jag tycker att det finns mycke att önska av en Html editor, men men det kanske kommer vad vet man !!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så tror jag inte det (Jag gissar)

 

Jag menar det vanliga är ju att man delar upp grafiken och programeringen så två grupper av meniskor jobbar på två håll!

 

Jag har tilloch med hört att man kan använda sig av något som heter Templets vilket gör att du kan dela all html och php eller asp i två grupper också. Då behöver serverspråks programerarna inte veta vad grafik är!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är inte riktigt sant.. (om jag nu fattar ditt inlägg rätt :) )

När man gör templates kodar man så att det ser ut som grafikerna vill att det ska se ut. (bäst jag kortar av svaret för jag vet inte om ni verkligen vill veta vad templates är..för jag skulle kunna skriva en uppsats här :D )

 

Sant är dock att den som använder templatesen inte behöver veta varken vad grafik eller kodning är. Användaren behöver ju bara fylla i ett formulär så är det klart. Detta gör man för att underlätta för exempelvis "editorer" till megastora sajter som pirelli.com t.ex.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en template själv, och det underlättar iblan och ibland inte, men finns det nåt ställae att häta templates på antingen att man köper dom eller om det finns nåt gratisställe eller man betalar ett minimum för ett templates pack, för flash, HTML, Javascript eller ASP, eller allt ihopa ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...