Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trojan Horses??


ozmodiar

Rekommendera Poster

Jag har något dummt fel på min dator. Nästan varje gång jag klickar på "start" knappen i star-menyn, så står det att nya program har installerats, men jag har inte installerat några program... Och en massa program är gulmarkerade...

 

Jag misstänker att någon har hackat lite... Och kanske dumpat någon Trojansk häst??

 

Hoppas att någon kunnig kan reda ut det här för mig? /Tack på förhand - Klas!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kanske vara ett virus men om det skulle vara det så verkar det vara ganska harmlöst. Kör en virus check så att du kan sova lungt om nätterna.

 

 

//Robert

___________________________________

Det är inte lätt när det är svårt:)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter inte som något farligt. Däremot så har jag märkt att den verkar ha problem med att dölja inaktuella alternativ. Jag ser ofta att genvägar i start-menyn som jag använder (programmet i sig) blir dold, men övriga genvägar blir synliga (readme/uninstall, etc).

 

Sök som sagt igenom efter virus, och du bör ha ett antivirusprogram installerat och igång hela tiden.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Och en massa program är gulmarkerade..."

Så ser det ut för mig också. Men jag tror inte det är något virus, för jag har valt i egenskaperna för Start-menyn att visa Nyinstallerade program. Och de är gulmarkerade så länge jag inte klickar på dem i Start-menyn.

Inställningen görs i högerklick på Start-->Egenskaper-->Start-menyn-->Anpassa-->Avancerat. Testa med att bocka ur Visa nyinstallerade program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

...Och tack Maratonmannen för tipset, den funktionen hade jag helt missat :)

 

Nu är jag nöjd!! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...