Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Battlefield 1942 NoCD


Rax

Rekommendera Poster

Hej.. Snälla hjälp en okunnig...

Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta.

 

Istället för att jag ska behöva köra spelet från CD'n så fanns det ett NoCd crack på internet jag laddade ner.. Men hur får jag igång det? Det vill inte riktigt fungera.

 

Ska jag lägga över hela spelet på datorn, och i så fall vilken av skivorna? Kör jag programmet sen vid sidan om eller?

 

/Rax

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt om man får diskutera det här på eforum, man jag antar att du köpt spelet och helt enkelt vill slippa ha skivan i?

 

Det brukar vara så att man gör en full installation när man installerar spelet, sen bara kör no-cd-patchen, i samma katalog som .exe-filen som startar spelet :)

 

Om nån moderator ogillar detta kan han ta bort mitt inlägg :)

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere pga datorbutiken.com! se //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=386372#386372

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej..

 

Tack för hjälpen och ursäkta om det låter som om att jag inte har köpt den. Men det har jag. Jag har köpt spelet för bara några dagar sedan. Men nu är det så att jag råkar ha en CD-spelare som inte vill läsa in spelet snabbt. Det kan vara rätt enerverande när CD-n också lägger av mitt i spelet pga överbelastning eller vad man kallar det......

 

Men jag ska se om jag kan få det att fungera med den hjälp du gav mig.

 

Tack!

 

/Rax

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån moderator ogillar detta kan han ta bort mitt inlägg :)

Då du, och även jag, utgår ifrån att Raxen har spelet i sitt ägo, i orginalskick, så ser inte vi (moderatorerna) något olämpligt med ditt inlägg.

 

En no-cd crack bör inte vara något olämpligt då man använder denna på ett spel som man själv äger.

 

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

-Den vise vill veta, den dåraktige tala-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En no-cd crack bör inte vara något olämpligt då man använder denna på ett spel som man själv äger.

 

Rent tekniskt Jo, även om du äger/köpt koden/spelet så får du inte göra ändringar i den, som en "nocd patch" gör tex. (...) det står i 99.6% av alla licens avtal för mjukvara.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med på stoffes spår, det är olagligt - helt klart, läs licensvillkoret för BF så är det uppenbart.

 

Däremot kan jag allt hålla med om att safediskskyddet på BF är extremt enerverande då det här tar 20-25 sekunder för checken varenda gång det blir ett banbyte. För att inte tala om vid uppstart av spelet... ett ovetenskapligt test med den cirkulerande cd-patchen visade att hela denna tidsåtgång eliminerades totalt. Kan dom inte bara hålla sig till onlinenycklar för kopieringsskydd? :7

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. Så det är olagligt att köra No-Cd Patch? Vad jag vet så ändrar jag inte själva spelet. Det patchen gör är att istället för att köra spelet från CD:n kör den istället från datorn direkt där jag lagt en full installation. Men spelet i sig ändras inte.

 

Jaja, detta låter mycket konstigt. Jag har i alla fall bestämt mig att köra spelet från CD:n hädanefter.

 

Det är möjligtvis inte så att någon där ute vet hur man kan frigöra minne på datorn när man spelar just ett spel som Battlefield 1942? Jag menar, kan jag inte köra med en No-Cd patch så får jag ju lösa det hela på nåt annat sätt.

 

 

/Rax

 

[inlägget ändrat 2003-01-20 04:48:39 av Rax]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man vara riktigt petig så ändrar du ju faktiskt spelet. Du patchar .exe-file = ändrar den :)

____________________

/brorsan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Tveksam till att man ändrar i mjukvaran när man byter ut en fil. IMHO, Ändringar i mjukvaran sker när man dekompilerar koden, ändrar en rad och sen rekompilerar.

 

Sedan kan man ju argumentera om personen som gjort NoCD cracken har ändrat i koden och du använder den ... (och så vidare)

 

Vill ni ytterligare speeda up BF1942, så ett tips; rensa Movies katalogen så hoppar spelet igång ganska fort.

 

Slött är BF 1942 för övrigt, multiplayer spel är dryga; menar, varför inte skicka ut i TID att alla klienter ska ladda hem banorna, så att inte servern börjar spela (ensam), sedan X minuter senare så måste denne börja om för att en ny spelare har tillkommit. Mycket dåligt gjort av DI.

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan kan man ju argumentera om personen som gjort NoCD cracken har ändrat i koden och du använder den ... (och så vidare)

 

Jo det är väl just det som sker - man använder en illegalt tillverkad fil typ. Dessutom loggar man på deras nätbrowser med denna, tvivlar på att det är tillåtet... men lite fånigt är det förstås, jag tänker inte hindra någon från bekväma nocdpatchar till köpta spel, inte ens mig själv ;)

 

CS funkade på samma sätt som BF när det gäller ensam banstart.. har man tillräckligt snabb dator så man är först kan man få finna sig i det, beroende på hur servern är konfigurerad. I konfigurationsfilen ställer man juh in hur många sekunder innan första rundan drar igång... vilket då blir bufferten för att en spelare till ska hinna in.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

olagligt eller avtalsbrytande. Tror inte att det olagligt enligt svensk lag att modifiera ett spel man köpt (om man nu har det) men man bryter mot användningsavtalet. Förresten, får man lämna tillbaka spelet om man inte går med på avtalet?

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, får man lämna tillbaka spelet om man inte går med på avtalet?

 

Ja det får man väl?

 

Man har juh inte köpt spelet, man har bara köpt rätten att spela spelet - inget mer ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-01-20 22:22:26 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du testat deamon tools. Du gör en imagefil o lägger på hårddisken och deamon tools lurar windows att det finns extra cd.spelare som då läser av imagefilen och tolkar det som skiva.

Summa: spelet intakt och det går fort att läsa men det tar en 700MB extra.

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många förespråkar virtualcd/deamontools i detta fall - fungerar det verkligen? Borde det inte ta runt samma tid för att utföra kollen? Eller är det virtualcd-programvaran som lurar kopieringsskyddet på någe vis? Jag är tekniskt intresserad, eftersom en uppstart av BF med en nocdcrack tog nada-null-nill sekunder innan skärmen bytte skärmläge till spelmenyn...

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

deamon tools fungerar bra. Har gjort imagefilerna med clone cd som tar med cd-skyddet. Använde det för att lägga in mina orginalspel. (Piratspel fungerar inte då man ändå måste ha cd-cracket) HAr dock bara kört BF från cd så kan inte svara på tiden.

Fördelen är att nocdcracks etc brukar strula när man ska patcha spelet. Detta slipper man nu.

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Jo, men det är fortfarande dåligt om du jämför med Unreal tournament; där hoppar man bara in - medans den andra spelar och denne behöver inte starta om.

 

Mvh

G

 

(...som också använder NoCD's på sina originalspel.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är fortfarande dåligt om du jämför med Unreal tournament; där hoppar man bara in - medans den andra spelar och denne behöver inte starta om.

 

Innan dom ändrade i CS (för dom har väl ändrat det?), dvs när det var som i UT enligt dig, var det roligaste man kunde göra att vara först in med snabb burk å lina - å springa bort å spawn-campa hos motståndarna innan dom ens hunnit in i spelet igen efter ett banbyte. Det sög enormt...

 

..om man inte var först in själv å massakrerade motståndarna inifrån deras egen bas (Assault var en sådan bana som det gick att lyckas med enkelt har jag för mig) - men hur schysst eller kul var det?

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Kommer ihåg när jag & medarbetare körde DeltaForce (1); jag satt på servern och när de kom in så låg det bara en massa döa gubbar överallt, 2 minuter senare var uppdraget slut :oP

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

istället för att diskutera ifall man får göra det eller inte så svarar jag på frågan att du hittar en nocd-lösning på www.gamecopyworld.com, det är bara att följa instruktioner så funkar det finfint

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...