Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Boot.ini


Mikey12

Rekommendera Poster

En fråga...

Om man har Win98 på C: och W2K på D: och man vill installera om C:, vilka filer förutom Boot.ini behöver jag då säkerhetskopiera innan jag formaterar C:?

 

Mvh

Mikey

 

-------------------------------------------------------------------------

”My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch.”

* Jack Nicholson *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlos Cadalso

Gör så här formatera en diskett under Win2k ( OBS! viktigt att du gör det under Win2k då skrivs Win2k specifika startsektor till disketten) och sedan kopiera ditt följande:

ntldr, ntdetect.com, boot.ini och ntbootdd.sys om den finns. ntbootdd.sys innehåller drivrutiner till din SCSI disk i fall du har en sådan

 

[inlägget ändrat 2003-01-17 10:02:39 av C@rlos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlos Cadalso skrev:

"Gör så här formatera en diskett under Win2k ( OBS! viktigt att du gör det under Win2k då skrivs Win2k specifika startsektor till disketten) och sedan kopiera ditt följande:

ntldr, ntdetect.com, boot.ini och ntbootdd.sys om den finns. ntbootdd.sys innehåller drivrutiner till din SCSI disk i fall du har en sådan"

 

Tack för svaret Carlos. Så detta räcker för att få upp startmenyn där man kan välja vilket operativsystem man ska starta?

 

Mvh

Mikey

 

 

-------------------------------------------------------------------------

”My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch.”

* Jack Nicholson *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlos Cadalso

Jag uppfatar att du kommer att blåsa bort C: där du har nu Windows 98 och sedan installera den igen? Om så är fallet så under installationen av Win98 så kommer den att ändra på startsektor på din disk. Följaktigen så kommer du inte att få en startmeny när du startar nästa gång efter ominstallation. Jag hoppas jag har rätt! :-)

 

För att vara på den säkra sidan så skapa disketten och försök att starta från den. Sedan om den funkar så kan du rensa C:

 

Efter det så kan du starta dator i Recovery mode för info se följande

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;229716

Använd fixboot c: så en ny startsektor skapas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar Carlos :-)

 

 

 

Mvh

Mikey

 

-------------------------------------------------------------------------

”My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch.”

* Jack Nicholson *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...