Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Språkkontroll, Word


Daily

Rekommendera Poster

Det står så här i Words-hjälp. Men jag får inget vågigt under min text när jag skriver. Måste köra igång stavningskontrollen manuellt för att det skall funka! Har Office XP!

 

 

Det är standard i Word att stavning och grammatik kontrolleras automatiskt medan du skriver. Eventuella stavfel markeras med en röd vågformad understrykning och eventuella grammatik markeras med en grön vågformad understrykning.

 

Vad kan det vara för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Office XP, men väl Office 2000. Och där hittar man denna inställning i Verktyg-->Autokorrigering-->Autokorrigering. Där finns en ruta Använd förslag från stavningskontrollen automatiskt. Är den ibockad får man inte upp det röda vågiga vid stavfel.

 

Kanske något liknande i ditt Office.

[inlägget ändrat 2003-01-16 09:32:52 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verktyg - Alternativ: Fliken stavningskontroll; Bocka för "Kontrollera stavning medan du skriver" borde väl fungera?

 

Se också till att du har rätt stavningsmoduler? (Svenska ingåer ej i Enegelsk office, i svensk office brukar engelsk, och tysk ingå tror jag) och att du har rätt språkinställningar

 

Verktyg - Språk - Ange språk och "identifiera språk automatiskt" skall var förbockad

 

Hoppas det fungerar nu!

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har det i kryssat som du har det men det hjälper inte. Man får tryck F7 för att det skall börja funka. Prova själv, får du det att bli rött och grönt under när du skriver i ett nytt dokument utan att tryckt F7 innan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det får jag. Skriver jag bara ett par ord (typ 5-6) så händer inget, men fortsätter jag skriva kommer de Röda och gröna vågiga linjerna upp.

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...