Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ljudkortet sönder?(klickande ljud..)


GREK

Rekommendera Poster

skrev det här i win2000 men såg nu att det fanns ett ljudkorts forum så säger det här med:

 

problem: klickande ljud som avbryter filmer/musik med klick och tysntad en stund sedan hör man film/musiken igen. detta händer ofta(och man hör bara musik en kort stund medans "pauserna" och klickandet varar längre)! även om ljudet är avstängt

 

vad jag gjort innan det hände:

startade warcraft3, alt-tab starta tv tool(+sätta på Tv mode), tabba tillbaks in i wc3, stänga ner allt. (ljudet kan ha uppstått under den tiden för jag hörde ett konstigt brus/ljud men det var inga avbrott/klick i ljudet

 

kan inte komma på något annat..har nu både startat om och instalerat om ljudkortet, men klick ljuden är kvar även om ljudet är avstängt OCH (OBS!)i dos startup! kan ljudkort bara gå sönder? ska byta till annan plats i datorn och byta ljudkort imorrn se om det är samma problem då

men svara gärna:)

 

 

E D I T:

ljudet från musik kommer enbart från höger kanal, och bruset kommer från vänster. men det låter även nått högfrekvent ljud i höger som sprakar och prasslar

 

[inlägget ändrat 2003-01-11 05:02:09 av GREK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Har du kollat att det inte är glapp i kontakterna? Jag hade ett liknande problem för ett par år sedan, och det var fel på kabeln.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har klickandet slutat(har inte gjort nått åt saken äns..) fast det kommer fortfarande bara ljud ur högra! men det låter bra nu.

 

jag har provat med 3olika sladdar/hörlurar så är inte glapp i sladden. och jag har testat föra kontankten in/ut och bara en kanal fungerar för ljud.

 

har nu testat att koppla datorn till min md spelare[dator--> förlägningsslad--> md] som har grafer för höger och vänster ljud..med samma förlägnings sladd(som jag kopplade in hörlurarna i) så visar den både höger och vänster ljud +ändrar man i windows eller rycker ut sladden för höger/vänster visar den samma sak på md spelaren så hur går det här ihop? i hörlurarna finns bara ljud i höger. MEN kopplat till md spelaren är det ljud i både höger och vänster..

 

E D I T: glömde säga att om jag har hörlurarna kopplade såhär [dator--> förlägningsslad--> md--> hörlurar] så funkar det(högra ljudet är något lägre än vänstra men båda fungerar)

hurfan går det här ihop? är det md spelaren som på nått sätt sprider ljudet till båda kanalerna? var snäll och förklara för mig vad som händer:) blir tokig

 

[inlägget ändrat 2003-01-11 23:35:02 av GREK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan medela att det löst sig..vet ej hur men hade datorn på över natten och det verkar funka bra nu

 

E D I T:

..

ok nu upstodd samma problem igen. det jag gjorde nu var att koppla en förlängnings sladd till en scartadapter(med s-vhs) sedan in i videon på av2..klarar inte ljudkort av sånt? och varför försvinner problemet efter ett tag?

 

[inlägget ändrat 2003-01-12 21:51:18 av GREK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...