Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

N1... nya super mobilen... KOMPISTABEL MED TRIPPEL


olle_the

Rekommendera Poster

hej! ni vet nya svenska företaget neonude..

med nya mobilen N1...

är den kompitabel med trippelband?

 

[inlägget ändrat 2003-01-07 13:56:46 av olle_the]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Karlsson

Det har varit en visning av modellen men den var endast en prototypmodell. Det var en diskussion om N1 var en papperstiger när senaste nyhetsutskicket gjordes. Personligen tror jag att Neonode har inga till små chanser att lyckas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

papperstiger? vad e det?

så du menar med den där sista meningen jag citerar "Personligen tror jag att Neonode har inga till små chanser att lyckas." ... menar du där att den inte kommer att lykckas?

det tror inte jag på...

JAG TROR DEN KOMMER LYCKAS SOM FAN!

o därför har jag bokat mej ett exemplar.. så det så!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

papperstiger? vad e det?

så du menar med den där sista meningen

 

Han menar att den kanske inte ens finns. Kanske aldrig kommer att komma ut.

 

Men jag har en bra idé: låt den diskussionen äga rum i neonodes forum. Fruktansvärt meningslös diskussion. Och neonodes forum är fyllt av meningslösa spekulationer, så det passar bra där.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likt alla meningslösa spekulationer under nästan ett års tid med P800? Detta forum är till för dessa diskussioner. Om du inte orkar höra så är det enkelt att bara byta.

 

Mer om Neonode finns att läsa i senaste numret av tidningen mobil, "Mobil har känt på den" och då inte på en pappersmodell.

 

;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta forum är till för dessa diskussioner. Om du inte orkar höra så är det enkelt att bara byta.

 

Jojo, jag är fullt medveten om vad man har forum till. Blev bara väldigt glad över att eforum är som det är när jag tittade på neonodes forum, vilket är fullt av 14-åringar som spekulerar utan att nån egentligen vet nånting alls. Sen kommer det ett inlägg från en crew-kille som förklarar saken, 14-åringarna spekulerar ännu mer och misstolkar det han har skrivit, varpå det kommer ett inlägg från en kille som *låtsas* vara crew, och som säger nåt helt annat. Sen börjar det om. Fullständigt meningslöst.

 

Dessutom är alla extremt upprörda att den inte har vibrator. Crew-killen säger att det helt enkelt inte fick plats, och alla är upprörda, vilket jag kan förstå. Men sen börjar de en massa omröstningar och sticky-trådar att de vill ha vibrator.. och gnäller på att det tar för lång tid och.. ja, det är helt enkelt tråkig läsning. Inget vettigt alls.

 

Mer om Neonode finns att läsa i senaste numret av tidningen mobil, "Mobil har känt på den" och då inte på en pappersmodell.

 

Jag vet att de har kännt på den, har numret kommit ut? Kanske är köpvärt..

 

Trots allt, från en prototyp till serieproduktion är det rätt lång väg, främst ekonomiskt. Men jag håller tummarna och hoppas, det här kan innebära starten till en ny era inom mobiltelefoni.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Karlsson

Vad jag menar är att det är svårt att hålla uppe företaget med en produkt och hålla jämna steg med andra leverantörers nästkommande generationer. Visst kan N1 sälja och vara en mycket bra produkt som håller i konkurrens vid tiden då den släpps men kan företaget utveckla nästa modell? Ett företag skall kunna fortleva och inte vara one-hit-wonder. Teknikhistorien är fylld av bra produkter som dött. Därför tror jag inte på att Neonode kommer lyckas.

 

Sedan att det är roligt med ett inhemskt projekt är en annan sak.

 

[inlägget ändrat 2003-01-08 01:03:12 av Martin Karlsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan ni säga att ni inte tror på en mobil som har det mesta förutom vibrator o trippel band...

Den har juh faktiskt mycket nytänkande den har juh en tutch screen...

varför inte ge detta nya företag NEONODE en chans...

Det e juh trots allt svenskt...

men varför spekulera om det varör inte lyssna på all som vet...

o manga tror juh att det kommer bli en bra mobil!

Glöm inte att den har Kamera, o MP3 det e Faktiskt bra...

o batteri tiden e inte dålig...

så sluta klaga eller tänka negativt...

 

Vänta bara o njut!

det e juh bara bra med nya svenska stor företag!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hah. Jag läste den här tråden enbart för att någon skrev manga.. så typiskt att det bara var en tråkig telefontråd :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan ni säga att ni inte tror på en mobil som har det mesta förutom vibrator o trippel band...

Den har juh faktiskt mycket nytänkande den har juh en tutch screen...

varför inte ge detta nya företag NEONODE en chans...

Det e juh trots allt svenskt...

men varför spekulera om det varör inte lyssna på all som vet...

 

Men snälla killen..

 

För det första: ingen vet nåt helt säkert. Det enda som folk vet är att det finns *en* prototyp.

 

För det andra: Alla tycker att det är jättebra. Ingen klagar på produkten, men du ska veta att det är jäääkligt svårt att ta sig fram på telekom-marknaden. Varför tror du Sony vill samarbeta med Ericsson?

 

Så, ingen klankar ner på företaget eller deras eventuella produkter. Det folk menar är att ingen vet nåt om företaget eller deras möjligheter. De måste ha ganska starka finansiärer i ryggen för att lyckas med det här.

 

det e juh bara bra med nya svenska stor företag!

 

Storföretag? Om jag inte minns helt fel är de 15 stycken som JOBBAR GRATIS!

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att man skall vända på orden och säga varför vill Ericsson samarbeta med Sony ;-)

 

Om nu Neonode till slut lyckas att lansera sin "supermobil" så måste dom nog titta på prislappen, 5000 kr för en telefon mot ungdomar?? Det blir svår konkurrans mot "Asiaterna" som kommer med stora steg in i Europa med sina marknadsledande kameratelefoner.

 

Vi får hoppas på att Neonode får en stark finnansiär i samband med lanseringen.

 

Happy New Mobile Year!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att man skall vända på orden och säga varför vill Ericsson samarbeta med Sony ;-)

 

Av uppenbara orsaker, men i höstas kom det rapporter om att ericsson ville lämna sony, men sony ville ha kvar samarbetet. Hittar tyvärr inget om detta på idg.se, så det blir mobils länkar:

 

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=5544&sid=1

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=5562&sid=1

 

edit: Tänkte efter lite och insåg att man bör fråga varför sony och ericsson vill samarbeta med varandra: Sony vill ha ericssons teknik, och ericsson vill ha sonys marknadsföring och hemelektronik-image.

 

Alltså krävs det både bra produkter och bra marknadsföring, något som kan vara svårt för ett litet och relativt nytt bolag. Men som sagt, den som lever får se. Och jag hoppas definitivt på dem och önskar dem ett stort lycka till.

/edit

 

Om nu Neonode till slut lyckas att lansera sin "supermobil" så måste dom nog titta på prislappen, 5000 kr för en telefon mot ungdomar??

 

Ja, och dessutom redan nu säga att prislappen kommer att sjunka rätt snabbt till ca 3000 kr utan abbonemang är ju nästan marknadsföringsmässigt självmord!

 

Det blir svår konkurrans mot "Asiaterna" som kommer med stora steg in i Europa med sina marknadsledande kameratelefoner.

 

Verkligen! Japanerna har redan börjat kräva högre upplösning - liknande de i vanliga digitalkameror - från sina mobiler. Tyvärr kräver cs inloggning för den artikeln, så jag utelämnar länken. :/

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

[inlägget ändrat 2003-01-08 13:34:24 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo ded kan man... gå in på www.neonode.com

där kan du läsa om den.. o det e bara 1 månad kvar tills lansering så det e juh inte spekulationer...

 

men förstår du ej...

storföretagg. jag menar att det kan bli ett med tiden om dom säljer bra! o det e juh faktiskt ett svenskt företag!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo ded kan man... gå in på www.neonode.com

där kan du läsa om den.. o det e bara 1 månad kvar tills lansering så det e juh inte spekulationer...

 

Du borde lära dig lite om källkritik.

 

Vem som helst kan slänga upp en snygg webbsida och hävda si och så. Det gör det inte till fakta. Att de har en webbsida säger inget. Tills de har telefonen i butikerna är alltså allt bara spekulationer, rykten och förhoppningar. Vi vet som sagt att det finns en telefon, men ingen vet ännu om de klarar av att leverera de 200000 deras prognos säger att de ska kunna sälja.

 

Snälla, se på saken med realistiska ögon och svälj inte blint allt som sägs. Och jag rekommenderar dig att registrera dig på neonodes forum där du hittar många som du förmodligen kan föra långa diskussioner med.

 

Jag vill än en gång (eftersom det uppenbarligen inte kan bli för tydligt) påpeka att jag absolut inte har något emot företaget eller deras produkter, och att jag verkligen hoppas att de blir en aktör att räkna med på den internationella telefonmarknaden. Skönt med uppstickare.

 

Därmed är den här "diskussionen" över för min del.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den sidan Prana... hur kunde du hitta den...

det lät juh som dom lagt hela deras själar i den o hela sina liv i 3 år...

 

jag tror på den här mobilen!

 

nån som känner till nåt ställa där fler snackar om denna mobil än detta forum...?

 

LYCKA TILL NEONODE!!!

 

ps. någon som vet något nummer eller nån sida förutom www.neonode.com där man kan läsa eller fråga saker om denna fantstiska sak! .ds

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack!

 

Detta kan inte bli nått annat en en flopp... eller jo men det e juh bra!

 

men vad e bettäckningen för en SMART PHONE? närvet man vad det e eller vad det inte e?

 

finns det fler forum en det dära? kanske på svenska?

 

Lycka till NEONODE!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tack!

 

Detta kan inte bli nått annat en en flopp... eller jo men det e juh bra!

 

men vad e bettäckningen för en SMART PHONE? närvet man vad det e eller vad det inte e?

 

finns det fler forum en det dära? kanske på svenska?

 

Lycka till NEONODE!

 

Ericssons definition av smartphone kan du läsa på http://www.ericsson.com/about/publications/review/2001_01/article132.shtml

 

http://www.webbforum.nu är också ett forum för mobiler, dock brukar det inte vara speciellt mkt fart där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp nya super mobilen...

den saknar vibrator obluetooth...

men för 5 lakan så e det inte så dåligt

den har juh trots allt marknadens bästa färgskärm o widows ce...

och vad mer jo mp3 spelare!

o kamera...

o något nytänkande... toutch screen!

den e cool o tuff o NYTÄNKANDE!

KÖP DEN!

kommer ut i februari!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...