Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stänga av automatisk Win Messenger


idiot_savant

Rekommendera Poster

idiot_savant

Hur gör jag för att stänga av automatisk uppstart av Windows Messenger V4.7 som installerades med XP?

 

Jag har redan försökt med att avkryssa alternativet "starta automatiskt med Windows" men det hjälper inte. Jag vill inte avinstallera programmet helt, bara slippa att skiten startar med windows.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med att bocka av Messenger i autostart. Skriv msconfig i Kör i Start-menyn. Messenger heter msmsgs i Autostartfliken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idiot_savant

Nej, det funkar inte. Messenger måste tydligen laddas om man skall internetta. Kryssar du bort alternativen "starta med" och "aktiv i bakgrunden" och därefter kör config etc så återkommer messenger iallafall när du startar t.ex. ie. Typisk Win lösning.... du kan inte bli av med skiten om du inte avinstallerar och då försvinner säkert andra funktioner hos t.ex. IE och outlook...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att avinstallera Messenger får inte resultatet att funktioner i IE och Outlook försvinner. Åtminstone är det min erfarenhet. Messenger är det bland det första jag åtgärdar=avinstallerar efter varje formatering.

 

Då du skriver Outlook menar du då Outlook Express? För där finns också en möjlighet att bocka ur att Messenger ska starta med Outlook Express.

Outlook Express/Verktyg/Alternativ/Allmänt. 4:e kryssrutan under Allmänt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..eller..

..så kan man skriva gpedit.msc i kör.

Sen gå in på DatorKonfiguration->Administrativa mallar->Windows Komponenter->Messenger

Där kan du aktivera att messenger inte startar upp vid uppstart..eller ens att det samkörs med t.e.x. outlook.

(tror jag minns sökvägen, för jag har gått tillbaka till 2k minsann)

 

Lycka Till

Att inse att man är okunnig, är ett stort steg mot kunskap.

-Benjamin Disraeli-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...