Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudkort för vanliga högtalare!!


Infected

Rekommendera Poster

Hejsan!!

Har två små högtalare stående här hemma(ej dator)Som jag e intresserad av att koppla in på ljudkortet!!..Någon som vet ett bra sådant?? Inga problem om det har några år på nacken dock!!Vet du vad jag menar?? skriv gärna då vad det heter och vem som tillverkar det?? Tror dock att jag har läst att det ska finnas en nyare modell från Creative!!..Hur ska jag annars koppla in det i min förstärkare?? Har redan sabbat en förstärkare!!Snabba svar önskas

 

Tack på förhand

 

Peter Svensson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En varningen ord om man vill koppla ljudkort till förstärkare är att se till att datorn sitter i ett jordat utag, för jag har minsan pajjat samma stärkare 3ggr pga att jag körde utan jord förut, och om man råkade dra ut kontakten ur ljudkortet med stärkaren igång, och råkade komma åt chassit så fick den överslag och ett par kretser dog.. kan ha varit en extra känslig förstärkare iofs...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har jag "datorn's" kanal inställd på förstärkarn(låter inget om jag har den inställd på "cd" spelarn till ex) och jag rycker ur sladden ur datorn så brukar det spraka till i ljudet, men har inte hänt nått med förstärkarn än

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...