Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TCP/IP - Diablo LOD


L.J.

Rekommendera Poster

Hoppas jag skickat in denna fråga till rätt forum.

 

En polare skapade ett spel via host (att ens dator blir server för spelet) och vi andra joina hans dator via IP nr som han fått när han skapat spelet. Han hade även modemet på men ingen av oss lyckades komma in. Undrar nu om det beror på att jag har bredband och använder mig inte av modem? Kan det vara så för tidigare har det inte varit några problem men då hade vi alla som spelade bredband.

 

Tacksam för tips och svar på vad det kan vara för problem eller hur man kan komma förbi det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diablo accepterar bara en viss fördröjning till servern, och om "servern" i det här fallet körs på ett modem kan det vara svårt, om inte omöjligt att spela. Särskilt om ni är flera stycken som ska spela samma spel. Det är bättre om någon med bättre uppkoppling hostar spelet, så joinar de andra den datorns spel.

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Testade att köra min dator som är uppkopplad mot Chello (bredband) och skapade spelet men fortfarande kunde ingen joina spelet. Oavsett om jag hade bredband och andra det. Vet inte riktigt varför detta händer just nu. Vet du om man kan kolla vilken IP nummer ens egen dator har? Minns inte riktigt men tror man skulle skriva winfig eller nåt sådant. det är möjligt att just det där kan spöka eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du har win98 skriver du winipcfg i start-kör, om du har xp eller 2k (me också?) skriver du ipconfig i kommandotolken (start-kör-command)

 

Om du har brandvägg igång blir det också svårt för kompisarna att connecta. slå av brandväggen och prova igen. Det kan också hända att chello har blockerat de portar som krävs, men det är lite osannolikt tycker jag.

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

[inlägget ändrat 2003-01-05 22:21:20 av Cloudberry]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Jag ska prova det där med brandväggen och det kan vara den som spökar. Återkommer med rapport om det funkar eller inte :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var brandväggen som var boven i dramaten. Stängde av dem och bad de andra också göra det, då fungerade det hur bra som helst. Tack för dina tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...