Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T28 kabel till T65


Emanuel Jansson

Rekommendera Poster

Tror det är samma kontakt, jag har en T65 och den kabel jag har passar till en R310. Ska du köpa en kabel eller? I så fall var?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clas Ohlsson har en datakabel för 198:- som passar för följande Ericsson-modeller: T20, T28, T29, R310, R320, R520, A2618, T39, T65, T68 Artikel-numret är 32-3539.

 

http://www.clasohlson.se/

 

Skriv artikel-numret i sök-rutan och klicka sedan på datakablar.

 

Själv har jag en Ericsson original DRS-10 som passar med T68 och alla bakåt, åtminstone till och med R320. Tror också T28.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emanuel Jansson

Har köpt kabeln.....

Testade med Ericssons sync programvara...

Hittar ingen telefon...

Rasande!!!

Vad ska jag göra?

Finns det något program som kan testa kommunikationen mellan telefonen och datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan bli så ja. kolla att din portar på datorn fungerar...sen så verkar ericsson's programvara flumma en hel del...se till att det verkligen är kontakt på mellan kabeln och telefonen.. på min t65 så var sönder på...kan inte komma på nått mera...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tittat i kontrollpanelen och Phone monitor options? I en av flikarna där ser man portarna. Kolla om de är aktiverade/enabled.

Ser du ikonen för synkronisering i Outlook?

 

Christersson org har en mjukvara som heter Sendfile. Med den kan man skicka filer från datorn till telefonen. Finns här:

 

http://www.christersson.org/software_sendfile.asp

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-03 20:58:00 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emanuel Jansson

Ja, jag har hittat det. Comporten är aktiverad. Jag har provat att synka i Outlook men utan resultat. Sendfile hittar ingen telefon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit likadant för mig , dock med annan telefon T68. Men rätt som det är har det fungerat.

Har du startat om efter installationen av synkroniseringsvaran?

Då du ska synkronisera, testa med att göra det från Start/Alla program/XTNDConnect PC och synchronize.

Ta ur kontakten från telefonen och sätt tillbaka och förvissa dig om att den har riktig kontakt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emanuel Jansson

Tyvärr funkar även inte detta.

Kan man dra slutsatsen att kabeln inte funkar ihop med telefonen nu eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emanuel Jansson

Tackar alla som hjälpt mig!

Fick tillslut igång anslutningen.

Fick öppna ändra lite i kabeln till telefonen efter som kabeln tydligen var en flashkabel och ingen datakabel men nu funkar det så tack så mycket!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...