Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Scanna med Housecall...


Lena Marie

Rekommendera Poster

...går inte längre. Får upp följande meddelande:

"Datorns säkerhetsinställningar tillåter inte att ActiveX-kontroller körs på den här datorn. Sidan kanske inte visas som den ska." Har försökt sätta säkerheten till låg, men den hamnar på medel av sig själv fast jag sparar. Har inte haft problem med scanning förut och jag har alltid haft normal säkerhet då. Kan någon tipsa om vad som hänt, om någon har erfarenhet. På eforum hittade jag inget liknande problem.

------

Lena

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lena Marie!

Testa följande:

1. Öppna Internet Explorer

2. Tryck på Verktyg och sedan Internet-alternativ

3. Välj fliken Säkerhet

4. Ovanför OK-knappen finns det en knapp där det står Anpassad nivå. Klicka på den!

5. Här står om ActiveX-kontroller och olika plugin-program. Välj fråga på alla dessa.

6. Tryck på OK två gånger så att de båda fönstrena stängs.

7. Testa igen att scanna datorn!

 

Hoppas jag var pedagogisk och förklarade informativt - annars är det bara att säga till! :)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket pedagogiskt och bra. Fick upp en ruta där jag fick frågan om jag tillåter...och det gjorde jag. (så här jag aldrig behövt göra förut) Nästa problem som då visar sig är att jag bara får upp sidan "Scann Now". Tomt och dött blir det, ingen nerladdning, ingen bild i stora rutan där valen ska göras?????. Bara det lilla j***a krysset som säger "ha ha - jag döljer något för dig"

P.S. Vill du installera och köra Housecall kommer men inget mer.

 

[inlägget ändrat 2002-12-30 11:39:13 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för version på Internet Explorer?

 

Har du testat att installera om den.

Ibland fungerar det.

 

Vad gjorde du med datorn då det slutade att fungera? Installerade du några program?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har IE 6.0. Med datorn gjorde jag ingenting. Inga nya program installerade, inga borttagna, inga ändrade inställningar. Jag har inte testat att installera om webbläsaren, det var inte det första jag tänkte på direkt. Knepigt att man helt plötsligt ska vara tvungen att ändra på säkerheten för att köra något man använt flera gånger i veckan. Hm...

P.S. Kan det vara något annat jag saknar? PÅ Housecall/More info/Datasheet behöver man Adobe för att kunna öppna dokumentet. Jag har senaste Adobe men får bara upp en tom sida med den lilla fyrkanten högst upp till vänster med röd/grön/blå "plupp" som talar om att man saknar något här i livet. Några tips? Jag har sista Adobe, Shockwave quicktime m.m :´-(

 

[inlägget ändrat 2002-12-30 12:21:30 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det lustigt! Men, testa att installera om IE. Det är ju lika bra att testa!

 

Housecall är i och för sig ett mycket bra scanningsverktyg. Men, för övrigt så kan jag rekommendera dig att köpa ett "riktigt" antivirusprogram.

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Norton 2002, som följde med nya moderkortet men jag kör Housecall emellanåt ändå. Sedan är det ju principen oxå. Det SKA gå. Något är fel. Jag är envis. VILL veta.

*ledsen* har installerat om IE, funkar inte ändå.

 

[inlägget ändrat 2002-12-30 13:25:33 av Lena Marie]

[inlägget ändrat 2002-12-30 20:27:42 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...