Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

P800 + GPRS


-:Email:-

Rekommendera Poster

Har ej fått GPRS att fungera än med min P800 +Comviq. Kanske Comviq löser problemet lagom tills gratistiden går ut på GPRS :

GOD JUL på dig NOISEKILLER! Ser att du har varit flitig :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hämtat inställningarna från SE?

 

http://wap.sonyericsson.com

 

Klicka på Sony Ericsson info och sedan Software & Support.

 

Ange P800 och sedan har du valet WAP configurator. Så småningom kommer du fram till valet GPRS. Välj utan PP. Det fungerar för mig.

Sedan tar det ett bra tag innan inställningarna kommer till telefonen. Tror att det tog över en timme.

En sak ändrade jag på. I telefonen ändrade jag i WAP-kontoinställningarna Port till 9201. Kan inte avgöra om det är det eller Comviqs GPRS-funktionalitet, som gjorde att det fungerar alldeles utmärkt. Har också konfigurerat telefonens e-postklient, så att jag kan hämta och skicka mina Telia POP3 mail.

En mycket bra nyhet där, är att då telefonen hämtar nytt mail så får man en signal.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har ej fått GPRS att fungera än med min P800 +Comviq."

De senaste dagarna har jag inte fått Comviq GPRS att fungera. Laddade in Comviq MMS också utan att få det att fungera. Raderade då alla WAP-konton och Internet-konton. Hämtade sedan från SonyEricssons site inställningarna för Comviq MMS och har det som Internet-konto. Men har nu inget WAP-konto. Med de inställningarna fungerar det nu finfint. Även Telias POP3 mail fungerar att hämta och skicka med Comviq MMS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...