Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS mediaplayer -repeat 1st låt?


Okalettos

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag kör WindowsXP Pro och mediaplayer 9 med bonuspack. Programmet är verkligen kompetent på många sätt, men likt en billig Sonyprodukt saknar man de där små fina finesserna som gör livet riktigt skönt. Jag har två funderingar kring programmet:

 

1. Finns det någon funktion/finess (som jag isf missat) så att man kan ordna fina övergångar när man t ex spolar en låt, väljer position längs den grafiska indikatorn, eller manuellt byter låt osv. Problemet är att det knäpper till (ibland t o m förvränger låten ett par tiondels sekund innan kommandot verkställs) och bryter tvärt utan någon som helst finess när man gör ovanstående. I Winamp fixas detta på ett mycket snyggt sätt, men stora valmöjligheter att ställa in efter eget huvud, både för sk crossfading men också för mjuka övergångar vid manuellt låtbyte, spolning, osv. Mediaplayer har crossfading, och det fungerar bra, men övriga mer manuella övergångar verkar inte omfattas av den funktionen(?)

Hade varit skönt med lite övergångs-finess i mediaplayer. Tips?

 

2. Den andra funderingen, enl rubriken: Hur repeterar man en enskild låt, när man t ex har flera låtar i ett media-bibliotek? Programmet kör repeat på hela innehållet, vilket bara är önskvärt ibland. Visst kan man skapa en spellista varje gång man vill repetera en enda låt, men det känns ruskigt långsökt.

Kan man alltså välja att repetera endast en enskild låt?

 

Tack för tips!

 

Mvh.

 

[inlägget ändrat 2002-12-23 00:22:28 av *Johan24*]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej,

 

Jag får väl dela med mig då jag funnit svaret på min fråga nr2, hur man upprepar spelningen av 1st låt i en spellista (vilken lista som helst, dvs egengjord, artistlista, albumlista etc), eller varhelst för den delen.

Microsoft-programmerarna har funnit det fina ordet "Play", som betyder att man upprepar en låt bland andra. Dvs högerklicka på den låt du vill spela och välj play.. om du vill spela hela listan så dubbelklickar man bara på listan så gör den det.

 

Hade det inte varit för fråga nr1 så är ju WM9 helt suverän faktiskt!

 

Mvh.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...