Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En första beta...;)


Eminos

Rekommendera Poster

Jag hoppas att alla får igång det, det var nån som inte kunde få igång det förrut...

 

Programmet är en Inlägg Editor för eForum...man skapar ett inlägg som man vill ha det, och sedan kan man få fram eForum koden ur det, så man slipper "koda" själv...kan bli jobbigt om man vill göra det riktigt snyggt med många färger och liknande, manuellt...:)

 

Tips, funderingar?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Eminos! Kul att du fått fram en prototyp.

Jag blev tvungen att ladda ned en kopia för att förstå vad tusan du håller på med ;)

Bugtesta! Hehe.

1. Vad är knappen 'Återuppta Nu' ?

2. Hälsningsfrasen. Kan man inte få upp ett nytt fönster att skriva den i ?

Om man ångrar sig när man valt Ändra så finns det ingen Cancel-knapp.

3. Undo-funktion.

4. Visa Kod, verkar inte uppdateras ?

/TN

(Inlägget skapat med eForum Inlägg Editor V 0.3.3)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickar du Återuppta Nu, så kommer det inlägg fram som du skrev när du stände av programmet sist...Han sparar helt enkelt inlägget när du stänger av, och tar fram det igen när du vill fortsätta skriva...:)

 

Undo-funktionen kommer, är dock lite knepigt o fixa, tror jag...men det kommer...imårn kanske...:)

 

Resten är så gott som klart...:)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upptäckte en bug, när jag läste ditt inlägg som du formaterade med Inlägg Editor...:)

 

Om du har färgat ett ord alldeles i början av en rad (dock ej HELT i början av texten (?))...så markerar han ett tecken mindre när han kollar hur långt som färgen sträcker sej...

 

Detta är orginalkoden när han kollar hur långt han ska markera den färgade texten:

 

Text1.SelStart = t_start - 1
Text1.SelLength = I - t_start - 1

 

Och detta funkar med färgade ord i början av raden:

 

Text1.SelStart = t_start 
Text1.SelLength = I - t_start - 2

 

Men använder jag detta, blir all annan färgad text fel-kodad...så...

 

Finns det något sätt att kolla vilken RAD han befinner sej på, och vilket tecken på RADEN, det vore underbart?

 

PS: Uppdaterade versioner laddas upp hela tiden...;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte köra programmet: "Component richtx32.ocx or one ... not correctly registered. ..."

 

Vad brukar den filen följa med nånstans ifrån?

 

Jocke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet är förmodligen skrivet i Visual Basic.

Då måste man ha RunTime-filer med.

 

VB 6.0-runtime går att ladda ner på http://download.microsoft.com/download/vb60pro/Redist/sp5/WIN98Me/EN-US/vbrun60sp5.exe

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något sätt, för mej som skapare av programmet, att göra så användaren slipper dra hem dessa filer?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en funktion i Visual Basic där man skapar Installationsprogram! Då följer alla filer med! APPLICATION SETUP MANGEGER heter den...

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men då lär det bli skitstort...

Det blir väl vad runtime+exe-filen är tillsammans...

 

Alltså inte allt för stort! 2 MB kanske...

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag vet inte...när han frågade vilka filer som jag vill ha med, så tog jag alla, och då blev paketet 27 meg...;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ta bara dem du behöver! :)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

COMDLG32.OCX - om du använt en CmdDialog

RICHTX32.OCX - om du använt dig utav RichTextBox

DBGRID32.OCX - om du använt dig utav DBGrid

Och så vidare.

Det du bör göra är alltså att titta vilka objekt du har i din applikation och sedan kryssa för dessa.

Har du en RichTextBox (vilket du förmodligen har)? Då ser du till att RICHTX32.OCX är ikryssad.

 

 

Eller så hänvisar du användaren till microsofts hemsida där runtime-filerna finns.

 

Lycka till!

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, tackar...

 

Just nu har jag en massa kvar o göra på programmet, så något installationsprogram behövs inte egentligen, men det är bra o veta för framtiden...:)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

Och du Eminos! Jag väntar fortfarande på uppdatering av bokstavsprogrammet!! ;)

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du Eminos! Jag väntar fortfarande på uppdatering av bokstavsprogrammet!! ;)

Just det. Jag undrar också vad som hände med "utvecklingen" av det där roliga alfabets-programmet, om det är den du också menar... :)

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag har en version 2 på datorn, men jag vet inte om jag "släppte" den...:)

 

Vad är det för uppdatering du/ni vill ha?...Finns väl inga buggar där...;)

 

Är lite dålig med internet-pengar nu, om jag får tid över så laddar jag upp den...farsan dödar om jag surfar över gränsen...;)

 

Just nu vill jag verkligen få igång IE (Inlägg Editor...:)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää, jag höll på med Version 2 på APT (Alfabet På Tid)...så var det, ganska mycket kvar o göra dock, jag får ta det när Version 1 är klar på Inlägg Editor...:)

 

Don Tomas!...hjälp mej, du är mitt sista hopp...mitt enda hopp verkar det som, du verkar kunna en hel om detta...Jag letade efter källkod som kunde hjälpa mej ganska länge igår, och jag drog ner en hel del filer, men INGET kunde hjälpa mej...

 

Både poäng och ett tack i Credits väntar de som hjälper...

 

/Eminos - Desperat efter hjälp...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...