Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min nya sajt!


Kristianstad

Rekommendera Poster

Hej eForumare!

 

Min nya sajt, http://www.stossan.com , har efter en dryg månad för endast testmedlemmar, premiär! Det är ett filmcommunity och genom ett medlemskap kan man betygsätta filmer och samtidigt titta vad andra tycker om olika filmer.

 

Vad tycker Ni om idé, men framför allt - vad tycker ni om designen? Har ni några tips på vad som kan förbättras?

 

Jag vill passa på och tacka eForum-Pepino. Han har hjälp till en hel del med designen!

 

Vänliga Hälsningar,

Kristoffer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite Torr design om jag får uttrycka min mening!

 

ser gärna lite mer färg om man säger så... ;) dock , för den skull inte

25 färger huller om buller.... ja, de va min reaktion iaf...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar åt mig, men asså jag har inte photoshop installerat för tillfället, men det kommer (om jag får tycka lika möe jag gjort hitils) komma en ny logga upp, lite iconer å annat lull-lull...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag kan säga är att jag gillar "sån" design som du har på sidan, men dock så är det en sak som inte tilltalar mig, och det är nog tyvärr bilden på (dig?) killen...det drar nog ner lite av det seriösa intrycket på den annars enligt min mening "snygga" sidan..:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello. Jag kommer mest anmärka på stavning, grammatik osv... Jag kommer anmärka på uppenbara fel men även uttryck som för mig låter lite "konstiga", vilket inte behöver betyda att jag har rätt på alla punkter.

 

1. I användarinfo står det "...betygsättande...", antar att det bör stå "betygsatta".

 

2. I användarinfo står det "...genomsnittbetyg...". Det ska stå genomsnittsbetyg.

 

3. I "ändra användarinfi - lösenord" är det ett grammatiskt fel, dvs: "gamla lösenord". Det ska antingen stå "gammalt lösenord" lr "gamla lösenordet".

 

4. I Tipsa om film tycker jag att det är fel ordföljd i meningen För att hitta information om filmen som du inte vet. Vad är det man inte vet? Det bör kanske stå något i stil med: för att hitta information som du inte vet om filmen - titta på....

 

5. Där alla filmer inom en viss kategori listas så skriver du ut moderatorernas namn. Du bör se till så att om det bara är en moderator så ska det stå moderator:. Om det är flera så ska det stå moderatorer.

 

6. Samma sida som i ovanstående punkt. Sorteringen. Du bör kanske ha en annat färg på pilen enligt vilken sorteringen är gjord. Tex om man sorterar på "betyg - DESC", så ska rätt pil vara markerad under betyg, osv...

 

7. När man söker från http://www.stossan.com/sok.asp så visas resultat i http://www.stossan.com/dosok.asp och inte http://www.stossan.com/dosok1.asp, dvs "layout-tabellerna" saknas.

 

8. Övrigt -> Topplista. Topplista borde kanske heta något annat. Man får intrycket att det ska handla om filmerna.

 

9. "Vi har just nu 188 filmrecensioner". Det skulle kanske kännas mer korrekt att skriva "Vi har 188 filmrecensioner just nu".

 

10. "Lägg till film" borde kanske heta Lägg till (film)recension.

 

11. "Filmer" i menyn ska kanske heta "Filmrecensioner.

 

12. Om Stossan.com: bli tipsat => bli tipsad

 

13. Advancerad sökning. Vaddå svengelska? ;)

 

Det är bra att du inte blandar för många färger, utan istället håller dig till en enda färg (blå) i olika nyanser. Sidan känns dock lite matt och livlös. :( Kanske skarpare och gladare nyanser av blått skulle passa bättre?

 

Nu har jag ju bara nämnt de dåliga sakerna med sajten, men du har ju ingen nytta av att jag nämner allt som är fint och bra. :)

 

Sajten är, bortsett från ovanstående, BRA! Lycka till med den K!

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker rent generellt att siten är ett kanon-initiativ!

Du bör dock inte vara allt för restriktiv med informationen - risken är stor att nya/presumtiva besökare lessnar å surfar vidare.

 

Visst finns det ett mervärde med medlemskap som inte skall underskattas, men den mest basala informationen som en dylik site förmedlar tycker jag skall vara offentlig och lätt tillgänglig.

 

Designmässigt kanske du skulle "mörka" siten en aning för att få en form av "biosalongs-känsla", typ SF?

 

Övrigt tycker jag att det är en kanon-idé och dessutom bra programerat - kämpa på! :)

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

”Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig.”

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mina ögon en tilltalande sober design. Överlag rent och snyggt.

Har dock inte navigerat vidare i siten.

Är inte riktigt förtjust i att behöva vara medlem för att göra detta.

 

Bra jobbat!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej TicoRoman! Jag vill börja med att tacka så hjärtligt för att du ville titta igenom min sajt! Du belönas självklart med poäng!

1-5: Fixat!

6: Det skall jag fixa ikväll!

7: Sök är helt borttaget

8: Jag bytte det till Mest aktiva medlemmar. Passar det bättre?

9: Fixat!

10: Var ser du Lägg till film någonstans?

11: Här vet jag inte riktigt om jag vill hålla med dig. Jag skall fundera på saken, men det var en bra idé!

12: Skämmigt... Det är nu fixat!

13: Här förstår jag inte riktigt vad du menar. Heter det inte "Advancerad sökning"?

 

Kanske skarpare och gladare nyanser av blått skulle passa bättre?
eForum-Pepino arbetar på en ny design och jag återkommer med en visning av denna så får ni säga vad ni tycker om den.

 

 

Tack ännu en gång TicoRoman!!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cat!

Visst finns det ett mervärde med medlemskap som inte skall underskattas, men den mest basala informationen som en dylik site förmedlar tycker jag skall vara offentlig och lätt tillgänglig.
Jag har funderat på detta. Då designen är ok kommer jag att göra 80% av sajten tillgänglig för alla!

 

Designmässigt kanske du skulle "mörka" siten en aning för att få en form av "biosalongs-känsla", typ SF?
Bra idé. eForum-Pepino kommer att titta på designen idag och lite senare så kommer jag att visa vad han kommit fram till!

 

Övrigt tycker jag att det är en kanon-idé och dessutom bra programerat - kämpa på! :)

Tack så mycket!! :)

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte riktigt förtjust i att behöva vara medlem för att göra detta.
Det kan jag förstå, Max. Om några dagar kommer man att nå 80% av sajten, utan medlemsskap.

 

Jag beklagar...

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och det är nog tyvärr bilden på (dig?) killen...det drar nog ner lite av det seriösa intrycket på den annars enligt min mening "snygga" sidan...
Visst är det jag! :)

Mina kompisar säger dock att den inte är lik mig. Förmodligen kommer jag ta bort den.

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8: Jag bytte det till Mest aktiva medlemmar. Passar det bättre?

Japp, nu går det i alla fall inte att tro att det handlar om något annat. :)

 

10: Var ser du Lägg till film någonstans?

Där du listar alla filmer, samt filmer i kategorier, tex http://www.stossan.com/filmer1.asp , http://www.stossan.com/film1.asp?kat=action osv... Längst ner på dessa sidor.

 

13: Här förstår jag inte riktigt vad du menar. Heter det inte "Advancerad sökning"?

Nope. På engelska heter det "Advanced". På svenska blir det "Avancerad". Du har alltså fått till en svengelsk stavning (advancerad). ;)

 

Tack ännu en gång TicoRoman!!

Det var så lite. ;)

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att låta gnällig, men vill man skrämma bort mig från en site så ska man kräva medlemsskap och inloggning. Jag kan lova att det var efter stort övervägande som jag registrerade mig här på eforum! (slashdots funktion att kunna skriva inlägg som Anonymous Coward är utmärkt när man bara vill skriva enstaka inlägg)

 

Så om det krävs inloggning för att se recensioner så surfar jag bara vidare.. imdb.org, eller kanske till och med till en ren köpesite som amazon för att läsa recensioner.

 

Namnet??? Det är kanske jag som är totalt otrendig, men jag ser inget samband med ämnet - film.

 

Sedan håller jag nog inte med en av de ovanstående om att bakgrunden ska vara svart för att få "biostuk" på det hela. Om jag ska stanna en längre tid på en site så vill jag helst ha svart text på vit bakgrund. SF's site får bara korta besök av mig... ;) (Sandrew's är bättre)

Som det är nu är det dock helt ok, men jag tycker inte bakgrunden ska vara mörkare.

 

[inlägget ändrat 2002-12-21 10:20:02 av MD]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där du listar alla filmer, samt filmer i kategorier, tex http://www.stossan.com/filmer1.asp , http://www.stossan.com/film1.asp?kat=action osv... Längst ner på dessa sidor.
En bugg av mig. Det är ju bara moderatorer som skall se den! :)

Fixat!

 

Nope. På engelska heter det "Advanced". På svenska blir det "Avancerad". Du har alltså fått till en svengelsk stavning (advancerad). ;)
Jadu. Man lär dig alltid något nytt! Stavfelet är ändrat!

 

Du som verkar vandrat runt hela sajten. Vad anser du om navigeringen?

 

Eftersom det är jag som gjort sajten, är det svårt att bedömma sajtens design. Men min uppfattning är att den känns lite amatörmässig och kanske för kantig! Vad tycker du/ni?

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namnet??? Det är kanske jag som är totalt otrendig, men jag ser inget samband med ämnet - film.

Då jag registrerade domänet var det meningen att det skulle vara både böcker och filmer. Men då jag efter en månad för testmedlemmar inte fick in en enda bokrecension la jag ner den idéen. Nej, det är mitt smeknamn - stossan! :)

 

Men tror ni att webbhotellet kan byta namn på domän, t.ex. till http://www.filmsidan.com ?

Tillägg: Filmsidan fanns redan och den kanske man inte vill bli förknippad med!

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

[inlägget ändrat 2002-12-21 10:34:58 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kiwilikör?

Vad menar du Anp? Är designen som kiwi-likör?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som verkar vandrat runt hela sajten. Vad anser du om navigeringen?

Navigeringen är enkel och helt okej.

 

Eftersom det är jag som gjort sajten, är det svårt att bedömma sajtens design. Men min uppfattning är att den känns lite amatörmässig och kanske för kantig! Vad tycker du/ni?

Kanske det, men å andra sidan så är det så att en webbsajt ska utvecklas och bli innehållsrikare, bättre och finare med tiden.

 

Det är svårt att komma från ingenstans och direkt kunna vara med och "leka" med de stora. Om man inte har en 7-siffrig budget som kan läggas ner på utvecklingen, vill säga.

 

För att vara ett hobbyprojekt så är sajten bra.

 

Vill man däremot försöka nå ut till en bredare publik så måste man göra ett mycket seriös intryck, med tex mkt utförligare recensioner av skrivkunniga personer.

 

Minsta lilla stavfel och syftningsfel kan förstöra intrycket och göra att användarna uppfattar sajten som oseriös och väljer att ej återkomma.

 

Lycka till!

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

[inlägget ändrat 2002-12-22 06:39:51 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...