Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Filter och tom ämnesrad

SCh

Recommended Posts

Jag har ett spamfilter i min Outlook Express som jag ständigt bygger på. Dock har jag inte kommit på något sätt att filtrera mejl med tom ämnesrad och dessa spam-mejl med ämnesraden utelämnad blir fler och fler. Finns det något sätt att med filtret sortera mejl med tom ämnesrad?

Ärligt talat, att hålla på och bygga egna filter i ett mailprogram är ett hopplöst projekt. Vill du, så lycka till... Jag rekommenderar att du använder ett externt program att filtrera mailen genom, de är oerhört mycket mer avancerade och kapabla. Förslagsvis program som spamassassin, mailwasher m fl, gärna kombinerat med uppslagningar mot rbl-listor.

• 1 month later...
  • 2 years later...

I OE anger man för regeln att ämnesfältet ska innehålla "orden" alfabetets bokstäver samt siffrorna 0-9 ett och ett. Därefter anger man vad regeln ska göra, t.ex. "Ta bort från servern". Lösningen är att sedan klicka på Alternativmenyn och välja att dessa ord INTE ska finnas med. Ett mejl med ämnesfält som är tomt kommer därmed att plockas bort från servern utan att jag behöver se det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...