Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Delning av Satelit-uppkoppling?


Björn5

Rekommendera Poster

Har skaffat TiscaliSat, "bredband" via satelit. Detta fungerar väl hyfsat, men det som inte går är att dela detta med 2 nätverkskort. Har W2Pro, ett kort med dynamisk ip mot internet och ett kort med en statisk adress mot nätverket. Om jag har båda korten aktiva samtidigt så fungerar inget av dom. Om jag inaktiverar en anslutning så fungerar den andra. Om jag sätter även dynamisk ip mot mitt LAN så fungerar det. Men jag har en hel del regler med ip-adresser i burken så jag vill ju ha en fast ip adress mot mitt LAN.

 

Är det något som jag missar här? När jag anger den statiska ip-adressen mot LANet så varnar den att den aktuella ip-adressen redan används av ett annat kort. Men om jag tittar på det andra kortet har det dynamisk ip. Jag misstänker att det kanske ligger kvar en anslutning i bakgrunden men att den inte syns. Kan detta vara boven i dramat?

 

Nu blev det kanske rörigt, men hoppas att någon förstod...

 

Är jättetacksam för tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tar ut ett nätverkskort med ett fast IP i Win2000 så sparas detta i bagrunden och kan mig veteligen inte tas bort.

 

Lösningen är då att sätta tillbaka kortet på den pci-plats där den satt så kommer inställningsmöjligheten tillbaka.

 

Ett tecken på att detta är problemet är att du t.e.x saknar "Local Area Connection" och bara har "Local Area Connection 2" i nätverksinställningarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...