Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

6610?


Jevesus

Rekommendera Poster

Hej,

jag har förnuvarande en Nokia 8850, riktigt stilig när den kom men nu börjar den bli lite av en relik.

 

Jag funderar på att köpa en 6610, den ligger i hyffsat bra prisklass (ca 4800), har det familjära Nokia-gränssnittet och har JAVA. Vad finns det för alternativ?

 

Jag tycker det verkar som om många har "tröttnat" på Nokia, jag undrar varför? Vilka fördelar/nackdelar upplever ni med Nokia, SonyEricsson och Siemens?

 

/tomas jogin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara ägt Ericsson/SonyEricsson-telefoner vilket kan vara bra att känna till när du läser mina uttalanden... Min flickvän har dock en Nokia som jag har pillat på en hel del så jag är hyfsat bekant med gränssnittet.

 

Vilka fördelar/nackdelar upplever ni med Nokia, SonyEricsson och Siemens?

familjära Nokia-gränssnittet

Just (det gamla) gränssnittet på Nokias telefoner anser jag vara en nackdel jämfört med det på SEs senare telefoner, typ T68i och T300. Nokias gränssnitt är svåröverskådligt och man måste kunna det utantill för att ha en känsla av var man befinner sig i menyerna.

Sedan är jag väldigt förtjust i SEs små "genvägar", tex håll inne en sifferknapp i ett par sekunder så hamnar du på den bokstaven i adressboken eller tryck joysticken åt vänster två sekunder så aktiveras första alternativet i menyn Mina genvägar. Sådana saker har jag aldrig hittat hos Nokia...

 

/Stefan

___________________________________________________________

Du tänker för mycket på för litet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna.

 

Ps, vad gäller genvägar på Nokia; tryck "ner" för att komma till telefonboken, och sedan en siffra en eller flera ggr för att komma till den bokstaven i telefonboken.

 

/tomas jogin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tryck "ner" för att komma till telefonboken, och sedan en siffra en eller flera ggr

Det går att göra så på T68/T300 också...

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller varför inte t ex meny,6,1 vips så hade man snake framme - det funkade redan på min gamla härliga 6110 :-)

Är f ö också sugen på en 6610, undrar lite hur snabba menyerna är?

 

/Mange

____________________________

Mmm... 64 slices of American cheese

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
KristoferRobin

Jag bytte min 6110 mot 6610 i går och är grymt nöjd. Jag var också lite skraj att menyerna skulle sega sig, men de är åtminstone så snabba att det inte irreterar mig. Nackdelarna med 6610an är än så länge bara några småsaker. Displayen är upplyst för kort tid vid inaktivitet, närmare bestämt 15 sek. Det finns än så länge för få spel att ladda ner. Kontakten till hörlurarna sitter åt "fel" håll. annars är det en toppentelefon..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...