Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu har man lärt sig ..


TobiasT

Rekommendera Poster

något nytt - ta aldrig kontakt med någon via mail - det finns alltid någon som tar det som spam.

 

Vårt företag har nyligen tagit fram ett affiliateprogram som ger provision till andra webbplatsägare som länkar till vårt webbhotell.

 

Jag har under de senaste två dagarna noggrant valt ut ett 50-tal webbplatser som jag tycker passa vår målgrupp och därefter skickat ett personlig brev till varje siteansvarig med information om vårt affiliateprogram.

 

Man märker dock snabbt att det verkar finnas människor som anser att ALLA avsändare som inte är igenkännbara sen tidigare banne mig få sig ett hat-brev tillbaka!

 

Törs man ringa? Eller räknas dom det som spam också?

 

[inlägget ändrat 2002-12-13 21:51:19 av Tobias Theland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag skulle reagera likadant - sålänge brevet innehåller reklam för en produkt eller tjänst så vill jag banne mig inte ha det.

 

...varför jag tycker så är lite svårt att förklara, däremot skulle jag nog bara tryckt på delete direkt istället för att klaga - av rädsla av att du skulle skicka ännu fler brev när du fick reda på att jag existerade ;)

 

Telefon, personliga möten och eventuellt ett väldesignat snigelbrev torde ge bättre effekt. I alla fall på mig i min kontorsmiljö - men reklam/beskrivning av en produkt eller tjänst direkt i det första mailet ifrån en okänd människa (må så vara en gratistjänst)... direkt i soptunnan säger jag bara, mail-mentaliteten du vet...

 

Ett mail ifrån en okänd person som inte försöker sälja in en tjänst däremot tas på betydligt mer allvar.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

[inlägget ändrat 2002-12-13 21:57:35 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Man kan väl bara konstatera att det är som du säger!

 

Jag utgick ifrån mig själv och jag uppskattar den reklam som har ett budskap som riktar sig till vår verksamhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spamkulturen har tagit död på föräljning via mail, det är nog bara och acceptera. Visst finns det väl oerfarna som fortfarande svarar på såna mail, men dom blir nog färre och färre vartefter dom inser vad sånt resulterar i, eftersom det är omöjligt och veta vilka som är seriösa. Så dom som är seriösa bör ha insett vid det här laget att seriositetsstämpeln försvinner med utskicken och ingen vettig människa tar dom på allavar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...