Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vcd


[W.B.]Ghandi

Rekommendera Poster

hej har plockat hem film på www.bk-sportsmag.se

men när jag ska bränna dom som vcd (går ej med svcd) så är bilden upponer varför detta vad ska jag göra för att få det rätt kör med nero 5.5.7.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm flummit det där men rätt känt bland

vcd kretsar o sådant om jag inte missminner mig... du hittar säkert

nått svar på www.vcdhelp.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detsamma har hänt mig, kollade på en divx film och den funkade fint, men när jag skulle kolla på den några veckor senare var den som du säger upponer och dessutom spegelvänd, helmysko.

nu fungerar filmen som den ska igen. Har någon en idee vore jag också tacksam för ett svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni installerat nimo codecpack för divx ?

Där finns ett codec som man inte skall installera om man inte har ett specifikt grafikchip det gör nämligen så att bilden blir upp och ner.

Har man gjort det så avinstallera nimo och installera om.

//Belini

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag har installat nimo för en tid sen är det något som stör i den eller vet ej vad du menar redigt.

ska jag avinstalla nimo o sen installa om det eller ska jag avinstalla det o köra bräningen o sen installa in det efter bräningen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om du har bockat för fel ruta under nimo installationen.därför vänder den på filmen.Har själv inte varit meed om det på brända filmer utan bara på datorn.Men avinstallera nimo och installera om det Läs vad som står i början av installationen När du ser filmen på datorn är den rättvänd då ?

Du får prova dig fram men för bränningens skull skall du inte behöva nimo.

Lycka till

 

//Belini

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej på er alla !

jag har haft problemet med uppochnervända vcd filmer.

Lösningen är att inte installera följande i Nimo codec pack 5.0 build 8: DivX G400 Filter 2.7, som ligger i "mappen" : DirectShow filters.

Det är ett filter för Matrox Grafikkort som ni kan se på följande länk: http://www.matrox.com/mga/products/mill_g400/home.cfm

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...