Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nvidia NVDVD2 prestanda?


Hans Pedersen

Rekommendera Poster

Hans Pedersen

Hej allihopa!

Jag tankade hem Nvidias DVD-spelare NVDVD2 igår för att se hur det funkade, det borde ju passa utmärkt til ett GF4ti kort tycker man ju. Men det verkar som att programmet är anpassat för alla andra Geforce än mitt...

Så jag undrar bara om nån annan har testat det med eller utan problem med prestandan. På min dator får jag ungefär en bildfrekvens på sisådär 5-15 bilder/sek. dessutom klagar den på att jag har Dualview aktiverad (med för hög upplösning) när jag aktiverar, öh, dualview/clone. Jag har testat att ändra varenda inställning i programmet utan att få det å funka nått vidare, så jag undrar bara... ska det vara så här?

En grej som det möjligen kan bero på är att jag inte har ett Creative-ljudkort (har ett Abit AU-10), fast Nvidia kan väl omöjligen vara så korkade så att som går förbi Windows egna "ljudenheter", eller?

 

Hans:P

[Hej är väl också en hälsningsfras, fast väldigt kort]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

...njaeh, men jag tänkte ju, eftersom Nvidia gör en DVD-spelare borde den ju vara optimerad för Nvidia's kort...

 

...hittade förresten Two Towers Featuretten på "Sagan om ringen"-DVD'n i går... Mums... :)))

 

Hans:P

[Hej är väl också en hälsningsfras, fast väldigt kort]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...