Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MMS hos Telia


Cytech

Rekommendera Poster

Så var det dags även för Telia att lansera MMS.

Tjänsten är gratis fram till och med 15 februari, därefter kommer det kosta 3,80kr för ett MMS på upp till 50kB.

 

http://www.teliamobile.se kan man få inställningarna skickade till sin telefon. Efter att man fått välkomst MMS:et (som inte verkar gå att öppna) kan man skicka MMS till andra med Telia som har en telefon som stöder MMS :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt! Nu var ju iofs GPRS-nätet upptaget när jag försökte skicka.. Men ändå. :)

 

Vaddå välkomst-mess? Får man det efter inställningarna eller nåt?

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det kommer efter man fått inställningarna... går inte att skicka MMS innan man fått det. Jag fick mitt efter ca 10min... Enligt Telia Mobiles hemsida kan det ta upp till 2tim innan man får meddelandet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm. Jag kan skicka MMS nu, men GPRS:en har lagt av. Och jag kan inte ta emot MMS heller. Undra när välkomstmesset kommer... 2 timmar? :/

---

Mitt MMS kom inte fram. Gick tydligen inte att skicka mellan olika operatörer. :thumbsdown:

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

[inlägget ändrat 2002-12-10 13:10:09 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*väntar med spänning på MMS et från TELIA*

 

 

*WEEEE* GPRS : @MMS GPRS *COOL*

 

 

synd att man inte har någon att skicka ett test MMS till... ;-/ någon som vågar ge ut sitt nummer.. e-post till stoffe-2k@[N0_SPAM]idgmail.se

 

 

VA F-N nu... "message format corrupted" när jag försöker öppna MMSset från Telia !!!

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-10 15:52:56 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VA F-N nu... "message format corrupted" när jag försöker öppna MMSset från Telia !!!
Mooaaahahaha... Ring 90350 om du inte kan läsa messet (eller nåt stog det på hemsidan).

Jag har fortfarande inte fått välkomstmesset, men jag kunde skicka ett MMS som inte kunde tas emot då mottagaren hade annan operatör.

 

Jag är dessutom förbannad eftersom mina GPRS-inställningar pajjade av MMS-inställningarna (trots att jag valde Ny profil). Å inte går det att skicka nya GPRS-inställningar, nåt strul där med.. *suckar tungt*

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nu, men GPRS:en har lagt av

 

Ang GPRS... du måste hämta GPRS inställningarna igen... dom är ändrade...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande inte fått välkomstmesset, men jag kunde skicka ett MMS som inte kunde tas emot då mottagaren hade annan operatör.

 

Så du menar att det inte går att skicka mms mellan Telia och Vodafone? Det suger ju isf big-time.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så du menar att det inte går att skicka mms mellan Telia och Vodafone? Det suger ju isf big-time.

 

stämmer... inga avtal är slutna mellan de svenska operatörerna när det gäller MMS mellan olika nät. Så i detta fallet kan man inte påstå att Sverige ligger långt fram... ett halvår efter de första operatörerna lanserar de svenska operatörerna MMS.

Hos två finska operatörer kan man sedan november skicka MMS mellan de två näten, två operatörer i Italien började nu i veckan också erbjuda MMS mellan sina nät... ska vi få vänta ett halvår även denna gång?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Undra när mitt Välkommst-MMS kommer. Hämtade inställningarna på nytt idag och även denna gången flippade GPRS:en ur. Och inte funkar det att skicka eller ta emot MMS.

[edit]

Får man bli vansinnig å börja sparka å slå? Får time-out när man ska skicka nya GPRS-inställningar. Har naturligtvis glömt mitt lösenord. GRrrrr

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

[inlägget ändrat 2003-01-08 13:35:12 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se till att du har tjänsten Mobil Internet aktiverad, det gör du på MyDof så får du det direkt, helt gratis. perfa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...